Re: Co będzie lepsze Win2000 czy XP?

Autor: Romeq <romeqWYTNIJTO_at_poczta.fm>
Data: Wed 10 Nov 2004 - 23:41:18 MET

Użytkownik "chairon" <chairon@interia.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:cmtr8l$v3e$1@shodan.interia.pl...
> [...]
> przestał mi chodzić Skype i zastanawiam się czy to nie jest przypadkiem
wina
> Win 98, który od samego początku nie jest nawet rekomendowany dla tego
> programu..
>
> Postanowiłem przeinstalować na próbę system, ale nie wiem co wybrać Win XP
> czy Win 2000. Mój sprzęt jest dosyć leciwy i chciałbym wybrać ten, który
> będzie mniej wymagający, a niestety spotykam sprzeczne opinie, bo jedni
> twierdzą, że taki będzie XP a inni że Win 2000.
>
> Obecnie mam AMD 950, 384 MB RAM (zamierzam rozszerzyć niedługo do 512)
oraz
> grafikę GeForce2 MX400 64MB, HDD Seagate ST340810A (40 GB). Procka
zamierzam
> wymienić na szybszy, ale póki co mam inne wydatki i to musi poczekać kilka
> miesięcy.
>
> W tej chwili chciałbym zainstalować albo Win 2000 albo XP, a najważniejsze
> jest to, który będzie mniej obciążający dla tej konfiguracji. Możecie coś
> doradzić?

Zdecydowanie 2000, jest bardziej stabilny, wydajniejszy, ma mniejsze
wymagania, oparty jest na NT4.0, mniej miejsca na dysku, lepszy dostep do
sterownikow ( zwlaszcza mniej popularny oraz starszy sprzet), nie ma
problemow z instalacja Service Packow, nie wyskakuja glupie chmurki z
informacja o braku miejsca na dysku, wyglad jest normalniejszy, a nie
udziwniony strasnie (XP), zawiera wszystkie zalety win98se polaczone z win
nt, lepiej pracuje w sieci, nie zachowuje sie dziwnie w dziwnych sytuacjach
(wiem ze to brzmitak bez sensu, ale tak jest.. w xp niz gruszki niz
pietruszki dzieja sie jakies nieprzewidziane rzeczy...)

Ogolnie nie wiem do czego jest win xp, po co to komu...tylko problemy przy
instalacji czy tez dodatkach SP... nie wspominajac juz o korzystaniu z tego
systemu...

Cena taka sama lub minimalnie nizsza dla win 2000.

Sam tez mam win 2000 (wybieralem miedzy win2000 prof - xp prof)

Pozdrawiam,

Robert