Re: Kraty graficzne w laptopach.

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Wed 10 Nov 2004 - 18:24:05 MET

Proces nomysz <szymont@tlen_usun_.pl> zwrócił błąd:

> Chodzi o to, ze w zasadzie nie znam sie na kartach graficznych. Numerek
> niewiele mi mowi :) Druga sprawa, ze wiem, na czym mi zalezy jezeli
> chodziz o wszystkie czesci w laptopie oprocz karty graficznej. A
> producenci robia tak, ze do super wypasionego laptopa wrzucaja jakiegos
> slabego GeForca.
> Wstepnie ustalilem taka kolejniosc (porosze o korekte jezeli sie myle):
> - na samej gorze Radeon 9700 i T2
> - nizej GF 4200
> - teraz R9000
> - tutaj chyba 9200
> - tu chyba GF FX Go 5600 zaraz po nim 5200
> [...]

R7500 jest porównywalny z desktopowym R7500, ale mobilny Radeon 9000 to
już coś lepszego. Tylko uwaga: mobilne też mogą być Pro i nie Pro.
Zwykłe, o magistrali pamięci 64bit są wydajnoścowo gorsze czasem nawet
od R7500! T2 zależy jaka wersja, ale ciężko _wydajnościowo_ porównac go
do innych, dla mnie pomiędzy R9600 a R9700, jednak to nie jest chip do
grania tylko na stacje robocze dla grafików, oparte o OpenGL (tu trochę
kłamię, OpenGL jest wykorzystywany w grach, ale częściej chyba będziesz
korzystał z DirectX, prawda? :)). Jeśli chodzi nVidię FX 5600 Go to jest
ona wydajniejsza od Radeona 9000, ale porównywalna z starym GF4200.
Tyle, że na notebookach mobilna "4200" była znana jako 4200 Go, i ona
była słabsza. FX 5200 nie polecam, wydajnościowo z grubsza jak Radeon
9000, ale nie miałem styczności z wersją mobilną. Co do Intela - daruj
sobie. Do grania jest gorszy kilka razy od np. Radeona 9000.

> Sprecyzuje tez na czym mi zalezy: obraz ma byc przede wszystkim dobry
> (duzo bede siedzial przy textach wszelkiej masci i programowaniu - wiec
> bedzie to praca w rozdzielczosci SXGA badz UXGA). A od czasu do czasu
> chcialbym sobie pyknac w CSa. I tyle ;) Do takich zastosowan co polecacie ?

Do tego poleciłbym coś od R9200 w górę (9000, R9700, GF600 Go). Tylko
uwaga: aby wydajność była dobra pamięć karta powinna mieć swoją, nie
współdzieloną. Wadą tego rozwiązania jest pojemność (niektóre gry mogą
wymagać więcej niż na karcie) a zaletą jesz szybkość. Co do nVidii to
nie wiem, na pewno jest lepsza do linuksa czy to mobilna czy
stacjonarna, ale pod windowsy nie wahałbym się i wybrał ATI.

Najlepiej podaj jakiś konkretny model notebooka jak się już zdecydujesz.
Problem z kartami jest taki, że wydajności różnych modeli zachodzą na
siebie zależnie od szczegółowej wersji, największe znaczenie ma
szerokość magistrali pamięci i rodzaj pamięci.

Pozdrawiam,

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8