Re: Freezone QC80 Cu + P4 3 GHz 0.13 - uff jak gorąco! ;-(

Autor: Bartosz Śmigaj <smigaj_at_post.pl>
Data: Tue 09 Nov 2004 - 16:35:10 MET

On Tue, 9 Nov 2004 16:17:41 +0100, Mariusz <mkwytnijto@popnet.pl> wrote:

> Montaż na P4 jak to u intela banalny, dokręcałem go dość mocno nawet (aż
> miałem obawy o procek i płytę). Pastę dałem tą firmową dołączoną do
> niego. Próbowałem go poluzować i po "kręcić" i przykręcić jeszcze raz,
> ale nie wiele to dało. Może jest za słaby na takie CPU w trybie cichym?
> A w trybie głośnym wyje gorzej niż BOXy Spód był wypolerowany -
> podobno te nowe mają polerkę fabryczną na wyższym poziomie. Może
> potrzeba po prostu QC-120? Nie wiem ;-(

Jaka moc ma to P4? Z tego co wyliczylem z kalkulatora na www.benchmark.pl
teraz ten AMD na ktorym siedze ma moc 93W i temperature ~50'C w max
stresie (zeby nie bylo - przy zamknietym oknie;). Polerke zrobilem
recznie, ale wyszo mi to calkiem ladnie. Pasta jakas na bazie srebra (nie
pamietam dokladnie nazwy, nie byla to zadna firma "tuningowa":). Aha
obroty to ~2000RPM - ustawione dolaczonym do zestawu "zwalniaczem" - czyli
troche szybciej od najwolniejszego ustawienia...

Nie wiem w sumie co moze powodowac az takie grzanie sie w Twoim przypadku.
Zawsze uwazalem, ze boxowe chlodzenie jest raczej srednie (co zresta moj
P4 2,4Ghz bez HT raczej potwierdza.)

--
  .: Bartosz Śmigaj
  .: mail :: smigaj@post.pl