Re: Piszczy mi płyta główna pod Windą - dlaczego?

Autor: topjes <nie_at_da.rady>
Data: Mon 08 Nov 2004 - 14:19:32 MET

"Michal Bien" <mbien@wywalto.uw.edu.pl> wrote in message
news:Xns959AB3C62E2CFmbien@127.0.0.1...
> Fakt - chlodzenie wodne drenuje kieszen i jak dla mnie to troche za
> duzo nerwow - woda i elektronika w jednym miejscu.

Ech, a tego to już nie rozumiem. W aucie też masz wodę, paliwo, prąd ;)))
Wydaje mi się, że wąż niemęczony mechanicznie nie pęknie sam od siebie ani
też same od siebie się nie rozszczelnią uchwyty - tym bardziej, ze naprawdę
ciężko wchodzą. Nie da się ich zdjąć z kroćców - próbowałem i się poddałem
:)

> Tak z ciekawosci - po co
> Ci tak ekstremalnie cichy desktop? Sam mam desktop ktory chodzil wczesniej
> praktycznie 24/7, byl ladnie wyciszony na chlodzeniu powietrzem, ale
> ostatnio z kazda nowokupiona czescia staje sie coraz glosniejszy :/

Nienawidzę hałasu z komputera. Mam komputer w salonie i czasem np ja coś tam
robię a kobieta czyta sobie książkę - to zakłóca ciszę, trudno puścić wtedy
cicho np radio. Poza tym zupełnie inaczej się pracuje. Teraz jest różnica
dla mnie ogromna. Siedzisz przy komputerze i jest w końcu spokój. Mnie
męczył hałas komputera psychicznie.

> Az tak bardzo mi na tym nie zalezy - doszedlem do wniosku ze duzo lepiej,
> bardziej uniwersalnie, taniej [koszt cichego chldzenia i rachunkow za
prad] > jest postawienie osobnego malopradozernego serwerka. W IBMie na
PII350
> jedyna ruchoma czescia poza HDD jest cichy, firmowy IBM'a 150W zasilacz.
> Calosc zamknieta w szafie jest absolutnie nieslyszalna.

Ja nie potrzebuję serwera :)))

> A nieuczciwych i chamskich sprzedawcow predzej niz sad i prawo dosiegnie
> rynek i brak klientow.

Już tak offtopicznie - tu się nie zgodzę. Rynek polski jeszcze do tego nie
dojrzał. Jest nadal masa partaczy bo Polacy nie chcą, nie potrafią i boją
się reklamować (statystycznie). Kiedyś gościu w salonie fotograficznym po
ostrej już awanturze (ale zagrał max nieczysto) na koniec mi powiedział, że
mam do niego więcej nie przychodzić i tak ma klientów na pęczki.

> Ile to jest MHz fizycznych? AMD robi takie wolty ze powoli czczyna mi
> sie mylic, bo rating zalezy od rodzaju CPU, FSB, cache oraz od samej
> czestotliwosci fizycznej wlasnie.

1833MHz przetaktowane na 2200 (11x) (FSB 166 -> 200)

> A co to za procesor? Athlon zwykly czy mobile? Mobile puscisz
> zazwyczaj spokojnie na 3200+ i wiecej.

Zwykły :)

> JEdna uwaga - architektura asynchroniczna ma fatalny wplyw na
> wydajnosc przy nietrafieniu cykli FSB i pamieci. Przy AGP i PCI nie ma to
> juz takiego znaczenia. No i pamietaj ze nForce2 komunikuje sie miedzy
> mostkami nie po starenkim PCI a po Hyper Transport w wersji 1.0

Hmmm, ale tak na chłopski rozum - jeśli coś nie taktuje się synchronicznie
to musi się kontaktować asynchronicznie. Czymkolwiek jest ten Hyper
Transport to musi powodować spadek wydajności i wstawianie pustych cykli
oczekiwania np PCI na CPU - czy się mylę?

pzdr
topjes

PS. Aha, dyski twarde mają temperaturę po dwóch godzinach pracy ok 48
stopni. Czujka jest założona na metalowy krążku na spodzie starszego
twardziela
http://kk.3a.pl/foto/komp/wc/P1030022.JPG
To chyba dobre miejsce do pomiarów bo na pewno gorętsze niż chłodzona góra
tego dysku.