Re: W co teraz warto inwestowac?

Autor: Gordon Hunsaker <alia_at_wacae.loxus>
Data: Mon 08 Nov 2004 - 11:23:23 MET

"BQB" w nieoczekiwanym przypływie inteligencji nadziergał:

> To nie jest zwykle wykorzystywanie komputera w domu, to bardzo
> zaawansowana praca.

Hmmm co prawda nie chodzę po innych domach, nie wiem co tam ludzie robią ze
swoimi komputerami, ale dla mnie jest to typowe wykorzystywanie komputera w
domu ponieważ w domu robię to samo. Nie mozna chyba zakładać że wszyscy inni
ludzie są ograniczeni i tylko w gry potrafią grywać, nieprawdaż?

> Malo osob ktore znam robi wiele rzeczy jednoczesnie (nie widzialem
> wiecej jak praca w trzech programach)

Toś typowej stacji roboczej nie widział :)

> Nie musi byc plyta dwu procesorowa, wystarczy procesor dwu rdzeniowy.

Od dawna takich na rynku nie ma, i jeszcze trochę poczekamy aż się pojawią.

> A pamietasz jak pamieci RDRAM mialy byc standardem? Dobrze, ze mowisz,
> ze "moze"

DDR2 jest znacznie bardziej prawdopodobne, zresztą spójrz na karty
graficzne, DDR1 poszły w odstawkę :)

> Wyzej pisales, ze moze. I pamietaj jak skonczyly RDRAM.

RDRAM to zupełnie co innego. W przypadku DDR2 nie jest to jedna firma
windująca ceny.

> Moze chcesz kupic plytke z RDRAM?

Jak obsługuje PCI-E, ma zintegrowane conajmniej 4xSATA z Raid 0+1, FSB800
lub nawet 1066 i osiąga wyższą przepustowość podsystemu pamięci niż np.
6000MB/s i koszt pamięci nie jest większy aniżeli DDR to czemu nie.

> W grach AMD64 jest szybszy ;-)

Jest wydajniejszy, ale niewiele. Po za tym grając nie zarobisz na życie :) A
w pracy dobry procesor i chipset ma decydujące znaczenie (tutaj palma
pierwszeństwa dla Intela).

--
Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw