Re: lcd czy crt

Autor: Mr.FX <mrfx_at_wla.pl>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 23:19:29 MET

[ ... ]
[ ... ]
> A więc twierdzisz, że monitory LCD w podobny sposób niszczą oczy co CRT?

Tak. Czy niejasno pisałem do tej pory?

> Hmmm... popatrzmy w Internet. To wszystko poniżej to są cytaty dotyczące
> szkodliwego oddziaływania monitorów CRT na ludzki organizm. Nie ma
> praktycznie takiego oddziaływania w przypadku LCD. Różnica między nimi w
> świetle tych cytatów jest więc wystarczająco wyraźna i szkoda nawet nad
> tym deliberować.

[ ... ciach bełkot o crt z przed 10 lat ]

O to! Właśnie to miałem na myśli pisząc o miejskich legendach.
Piszesz o opowieściach ludzi, którzy _być_może_ pracowali na dobitych
5 albo 10-letnich monitorach, albo jakichś no nameach i jak dostali nowe
"cudowne" LCD to stwierdzili, że to jest lepsze. Historyjki opowiadają o
suchym oku - które wynika głównie z tego, że ludzie wgapieni w monitor
nie mrugają w naturalny sposób powiekami. Suche powietrze w większym
stopniu powoduje sztuczne ogrzewanie i inne urządzenia. Promieniowanie
X normy wykluczają i żaden porządny monitor ich nie ma. Pracuje od 14 lat
po kilkanaście godzin na dobę przy monitorze i jeszcze nigdy nie miałem
żadnego zapalenia spojówek. Wg twoich historyjek powinienem być
już chyba ślepy ;-) Co niektórzy pewnie pracowali na 60hz bo myśleli
że "tak ma być"... itd. itp. Intrygujące historyjki przytoczyłeś, szkoda,
 że bez podania źródeł - ja w zamian polecam link do norm TCO:
http://www.tcodevelopment.com/

--
Mr.FX [ myryfykysy ]