Re: W co teraz warto inwestowac?

Autor: Jolly Roger <nie_posiadam_at_maila.w.pl>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 21:37:10 MET

Niejaki Gordon Hunsaker w przypływie geniuszu wysmażył(a) co
następuje:

> Różnice są do wyczucia.
Dla szybkich P4 i A64 działające torrenty i działający w tle AV to
bułka z masełkiem (mój stary cel 533 radził sobie z tym bez
problemów). No chyba że zapuścimy kobyłe w stylu Norton AV, to może
jakieś minimalne różnice będą.

> Nie mówię tutaj o graniu, lecz nawet o typowym użytkowaniu komputera. HT
> przydaje się praktycznie na każdym kroku (może po za wyjątkami w stylu sam
> notepad :)
HT przydaje się mocno wtedy kiedy jednoczęśnie puścimy w tle kilka
procesów mocno obciązających procesor. Z HT komp wydaje się mniej
mułowaty. Uruchomienie Office, słuchanie MP3 i surfowanie po
internecie nie będą żadną trudnością dla A64 (BTW, w domu mam P4
2.8@3.3GHz a w pracy A2600+, więc użytkowanie takich różnych systemów
znam z własnego doświadczenia).

> Jeśli chodzi o PC to mam w domu sprzęt oparty o A64 3200+, w pracy P4 3,00 z
> HT z i875P (plyta intela). Lepiej mi się pracuje na P4.
To są odczucia czysto subiektywne. IMHO są rzeczy z którymi A64 radzi
sobie lepiej niż P4 i na odwrót. P4 jest lepszy jak się obciąży system
bardzo wieloma wymagającymi zadaniami (wtedy HT się przydaje), ale w
większości wypadków platfoema oparta na A64 jest wydajniejsza.

> Ta platforma po prostu jest wydajniejsza i bardziej wielozadaniowa.
Co do wydajności, to wystarczy popatrzeć na benchmarki aby zobaczyć
które procki radzą sobie w różnych zastosowaniach. A64 jest zazwyczaj
wydajniejszy, ale i P4 czasami pokazuje różki.

> Za 3 latka to i LGA775 i S939 będzie w odstawce, takich dużych planów i tak
> nie można robić.
Za 3 lata jak wsadzimy na nForce4 jakieś A64 4600+, to będzie to
znakomity komputer do gier i innych wymagających zadań. Oby S939 trwał
tak długo jak SocketA.

> Lecz DDR2 nikogo nie ominie, podobnie PCI-E.
Jak narazie niewielu kwapi się do tego aby stosować karty PCI-E i
DDR2, więc nie przesądzałbym o powodzeniu DDR2. PCI-E będzie na
nForce4 i wydaje się, że PCI-E będzie standardem na kolejne kilka
latek (tak samo jak złącze SATA2, które będzie dostępne u AMD a u
intela jeszcze nie).

> To już JEST w
> przypadku P4 od jakiegoś czasu,
Tak, DDR2 i PCI-E są już w płytach intela, ale popularność DDR2 jest
znikoma i nie wiadomo czy ten standard się przyjmie. PCI-E dostępny
jest również dla A64 (np. w nForce4)

> a same procesory są bardzo mocne i długo
> posłużą.
Co do długowieczności procesorów, to nie byłbym tego taki pewien. Już
teraz najmocniejsze procki są za słabe dla najnowszych kart
graficznych.

> Ledwo programy SSE2 wykorzystują, a w P4 masz już SSE3.
Raczej niewiele programów (dla zwykłego użytkownika) umie skorzystać z
dobrodziejsct SSE2/3. BTW, SSE3 będzie zaimplementowane dla A64 już na
początku przyszłego roku.

> przyszłości może w końcu pojawi się większa ilość aplikacji korzystających z
> wiecej niż jednego procesora naraz.
Zobaczymy jak z tym będzie. Prorokować zawsze można, ale jak to będzie
wyglądało w praktyce to sie dopiero okaże.

> Tutaj będzie znaczny przyrost wydajności
> (P4 z HT to dwa procesory logiczne).
A słyszałeś o procesorach dwurdzeniowych w wykonaniu AMD i Intela? Tam
dopiero odczujemy prawdziwą wieloprocesorowość, a nie jej namiastkę w
postaci HT.

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :)