Re: lcd czy crt

Autor: Voyt <voyt_p_at_wp.pl>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 14:51:52 MET

Użytkownik "adam" <adam_grabski@wp.pl> napisał w wiadomości

> chcialbym zmienic monitor, w tej chwili posiadam panasonic panasync/pro
> pl70i
> na poczatku chcialem kupic lcd 17" ale ostatnio slyszalem opinie, ze bede
> zalowal, kolory nie sa zbyt soczyste,

kolory są OK ale zależą od modelu tzn. często ceny :( np widziałem EIZO
L568 - opad szczeny

> odswiezanie tylko 75hz ]

tym akurat się nie przejmuj 75 Hz na LCD to nie to samo co 75 Hz na CRT
one mają zupełnie inny sposób wyświetlania obrazu. Zresztą zobacz to się
przekonasz

> rozdzielczosc tez tylko maxymalna wiekszej nie ustawie,

no to tak jak w CRT :) też możesz ustawić maksymalnie maksymalną :)
rozdzielczość
monitora. Problem jest w drugą strone, jak chcesz ją zmniejszyć. LCD skaluje
i jakość
w mniejszej rozdzielczości jest gorsza niż w standardowej dla danego
monitora
np. 17" standardowo 1280x1024 - jak dasz mniej to ci się jakość obrazu
pogorszy
w CRT ten problrm nie występuje

> wiec teraz waham sie czy kupic
> taki panel czy moze 19" monitor kineskopowy np NEC FE991 ktory ma bardzo
> dobre recenzje, czy warto w ogole wydawac pieniadze na cos co i tak
zostanie
> wyparte z rynku ?

Mam podobny problemem :) Mi udało się dojść do czegoś takiego
http://www.mva.pl/?id_kategorii=2&top=51&kategoria=137 Jest też artykuł w
CHIP-ie
ale pismo to podobno jest mało wiarygodne. Link do tego artykułu krążył
ostatnio po grupie
- musisz niestety poszukać. Nie wiem też jak z tą strona o której Ci
wspomniałem. Co do
CRT ja obstawiam na model z tej samej stajni tzn. NEC/Mitsubishi a
konkretnie:
Mitsubishi Diamond Pro 930SB 19". Narazie sprawdzam to empirycznie ale u nas
w Polsce jest to
bardzo trudne. Nie udało mi się zobaczyć np. na własne oczy ww. monitora
CRT. Trzeba
zamawiać co się wiąże oczywiście z zaliczką. Nie mówie już o porównaniu
stojących obok
siebie wybranych monitorów LCD i CRT bo to by było nalepszą wskazówką co
wybrać.
Jednym słowem kupujemy kota w worku. Ostatnio byłem w Media Markt licząc na
to, że
mają tam większy wybór. Niestety wszystkie monitory podłoczone były
analogowo przez
splitery, (co jak wiadomo wiąże się z jakością nie wspmne tu o DVI bo za
dużo zachodu by było żeby
iść po kabel) zamiast przynajmniej wyświetlić jakiś avi o bardzo dobrej
jakości i dynamicznym
(żeby chociaż dobrze zareklamować sprzęt) obrazie (wiadomo - smurznie,
kolory itd) puszczone
były jakieś kiepskie trailery z gier. Sprzedawca też za bardzo rozgarniety
nie był ale w sumie go rozumie
bo miał od cholery roboty i siedzi też tam już pewnie ładnych kilka godzin.
Ogólnie mówiąc tak monitorów sprzedawać się nie powinno (zwłaszcza tych
lepszych).

Byłem też w mniejszym sklepie i tu OK, mogłem sobie z kolesiem pogadać ale
jeśli chciałbym
coś ciekawszego zobaczyć to oczywiści nie ma mowy bo nie ma aktualnie na
stanie i trzeba taki
model sprowadzać i płacić zaliczke :(

Może ktoś się dołączy jak taki ww i opisany problem można załatwić. Może
kupując przez NET

Ostatnio słyszłałem z ust sprzedawcy (tak sobie z nim chwile porozmawiałem)
że nie zamienił by swojego
prywatnego Mitsubishi Diamond Pro 930SB 19" na jakikolwiek LCD (pewnie
troche przesadził - jakby dostał
LCD-ka z 6 kilo to by mu pewnie rura zniękła :) ).

BTW. ceny monitorów CRT mają podobo podskoczyć - z ust sprzedawcy - nie wiem
jak to za
bardzo uzasadnić. Może będą skierowane do zastosowac profesjonalnych. np. w
medycynie tolerują
tylko CRT ze względu na odwzorowanie kolorów co ma tu kolosalne znaczenie
ale to już wyższa szkoła
jazdy i nie te ceny :)

Jeszcze jedna prośba do szanownych gruowiczów. Możecie dać jakieś namiary do
progrmów testujących
LCD i CRT. Widziałem kiedyś taki pasek z odcieniami szaroście i trzeba było
zobaczyć na nim jakąś
konkretną ilość kwadratów z różnymi odcieniami, Dodatkowo były też takie
jakieś kółka,
Prawdopodobie było to na jakiejś stronie ale nie moge sobie przypomnieć.

Ot to chyba tyle. Ale się rozpisałem :)
Za wszystkie uwagi te dobre i złe bardzo dziękuje i licze na odpowiedź.

adam - jak będziesz coś wiedział nowego do daj znać, może być na priva ale z
drugiej strony inni też
            będą chcieli wiedzieć

Pozdrawiam

Voyt