Re: Piszczy mi płyta główna pod Windą - dlaczego?

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 14:13:40 MET

archie <archie.am@Qwp.pl> wrote:

> No to widze, że pan jest jednym z takich sprzedawców, który nie lubi
> klientów przychodzących z gębą. Gdyby pan nie był taki opryskliwy jak
> teraz to klienci też by się inaczej odnosili.

            *BUM* - niespodzianka.
Nie jestem sprzedawca w sklepie komputerowym ani zadnym innym, nigdy nie
mialem stycznosci z "ta strona lady" i co wiecej nie zam osobiscie zadnego
sprzedawcy na gruncie osobistym. Za to jestem prawnikiem i w kancelarii
zajmuje sie m.in. probelmatyka sprzedazy konsumenckiej :>

> Nie pisał bym bajek gdybym nie miał o tym pojęcia. Sam się kontaktowałem
> z rzecznikiem konsumentów w Gdyni. Mogę zacytować pismo jakie od niego
> dostałem w konkretnej sprawie.

            Jak widac nizej. Trzeba jeszcze czytac ze zrozumieniem slowo pisane
i miec pojecie jak w praktyce te procedury wygladaja.

> Znowu widać, że pan pracuje w sklepie. Wybór należy do klienta w jakim
> trybie zostanie rozpatrzona reklamacja i sprzedawca ma obowiązek o tym
> poinformować, a nie tak jak pan narzucać swoje widzimisię.

            Glupio teraz, nieprawdaz? :>>>

            Proponuje jednak zbyt pochopnie nie przyjmowac pewnych zalozen, no
i najpierw sprawdzac prawo stanowione, jesli sie go nie rozumie
skonsultowac sie z kims, kto sie na tym zna a nie tylko wydaje mu sie ze
rozumie co czyta, bo jest to po polsku. Najwiecej jak wiadomo mamy lekarzy
i prawnikow :>

> Ależ proszę panie handlowco.
                    ^^^^^^^^^
            Bez komentarza :>

> [...]
> roszczenia dokonany przez konsumenta bezwarunkowo wiąże sprzedawcę.
> Jeżeli na towar została udzielona gwarancja (gwarancje są dobrowolne i
> ich warunki swobodnie kształtuje gwarant) to prawo do wymiany
> wadliwego towaru przysługuje konsumentowi tylko wówczas jeżeli jest to
> w karcie gwarancyjnej określone i na warunkach tam określonych.
> Gwarancja to drugie uprawnienie.
> Konsument dokonuje wyboru czy chce korzystać z gwarancji czy z
> odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową.
>
> Z poważaniem
> Miejski Rzecznik Konsumentów (nazwisko wykasowane)"

            Wreszcie w jakis rzeczowy sposob potwierdziles to co pisalem wyzej.
Zadac mozna i gwiazdki z nieba, ale nie ma w opisanej sytuacji zadnego
sposobu majacego oparcie w aktualnie obowiazujacym prawie do zmuszenia
sprzedawcy do wymiany towaru na nowy, a nie naprawy jesli tak on chce
i zachowa pozostale wymogi z u.o s.k. => to on decyduje czy towar bedzie
naprawiony czy wymieniony na nowy. To by bylo tyle w tej kwestii.

> No pewnie. Jeśli dysk twardy zacznie łapać badblocki to po prostu
> właściwość towaru. Zepsuje się do końca i będzie spokój.

            Znowu sie pieniaczymy, gratuluje?
Jest wielu nieuczciwych sprzedawcow, ktorych postepowanie wymaga
interwencji ale po drugiej stronie barykady tez jest roznie. Jak widac
w powyzszym przypadku mamy do czynenia z czlowiekiem ktory najpierw
mowi/pisze, potem sprawdza i do tego jest swiecie przekonany ze to on ma
racje, "bo to jego racja a nie jakas inna". No chyba ze ma jakis osobisty
uraz do wszystkich sprzedawcow na calym swiecie bedac na etapie
konfliktowego postepowania reklamacyjnego [na co wskazuje swieze pismo
a sprawa oparla sie o MRK].

> Mam coraz mniejszy szacunek do pana. Jakie przeróbki? Może jeszcze
> trzeba założyć radiator sprzedawany przez sklep w którym została
> kupiona płyta główna, bo z innych sklepów to już jest przeróbka?
> Zanim pan odpisze proszę się uspokoić. Bez pozdrowień.

            Teraz oczekuje przeprosin albo zapraszam do KF'u bo na szczeniackie
pyskowki w usenecie nie mam najmniejszej ochoty.

--
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85