Re: a moze jednak intel?

Autor: Bernard <Bernard_at_earth.net>
Data: Tue 30 Nov 2004 - 21:42:37 MET

ambro [wawa] wrote:
> Witam,
> Ciagle zastanawiam sie nad konfigiem kompa i do tej pory nie jestem pewny
> co wybrac. Przeczytalem duzo materialow na temat rozwoju Athlonow 64 i
> jednak stwierdzam, ze nie jest to dobre wyjscie pod wzgledem pozniejszej
> rozbudowy, poniewaz amd planuje ciagle zmiany. I nie wiadomo kiedy dojdzie
> do rozwiazania obecnego balaganu w procesorach i socketach amd. Do tego

A konkretnie to co nazywasz porządkiem, a co bałaganem? S478 i S775 i
procesor, który ma wkrótce zniknąć (Pentium 4) raczej z porządkiem mi
się nie kojarzy. Z AMD sprawa jest jasna. S754 - wersja ekonomiczna, 939
dla szybszych i droższych. Narazie bez perspektyw zastąpienia czymś
innym w krótkim czasie.

> dochodzi tez niejasna sytuacja z chipsetami (glownie mam na mysli do tej
> pory niewykorzystana szyne pci-e) W zwiazku z tym zaczalem sie powazniej
> zastanawiac nad intelem z uwagi na to, ze nie bardzo moge poczekac na
> rozjasnienie sytuacji platformy A64.

Sytuacja jest bardzo jasna. Obecnie PCI, za kilka tygodni zacznie się PCIe.

> Moj poprzedni plan zakladal taki zestaw (mobo-proc-ram):
> AMD Athlon 64 3000+ s754
> Microstar K8N Neo Platinum (nVidia nForce3 250Gb)
> DDRAM 2x512MB PC-400 Twinmos CL 2.5

Całkiem niezły plan.

> Obecnie wstepnie zastanawiam sie nad czyms takim:
> plyta na chipsecie i915P z pci-e i ddr400 lub rozwiazaniem hybrydowym
> ddr+ddr2(na przyszlosc) np. MSI 915P Combo-FR, Gbyte GA-8I915P-G,
> GA-8I915P Duo, Asus P5GD1 Pro, Abit AG8
> pamiec na razie jak w poprzednim zestawie, no i procek P4 520 lub 530.

No fakt, idzie zima, trzeba się grzać,a A64 do tego się zupełnie nie
nadaje. ;)