Re: Rzeczywista pojemność HD 160GB.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 30 Nov 2004 - 21:34:05 MET

Użytkownik "Sniper" <sniper10000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:1leblgq419ynf$.dlg@powered.by.sniper

> Zapomniałem dodać: jakiś czas temu sam próbowałem zdyscyplinować się
> i zacząć używać jednostek KiB, MiB, GiB. Nie wyszło, bo kilka razy
> spotkałem się z sytuacją, gdy inni mnie poprawiali, twierdząc, że
> coś takiego jak KiB nie istnieje :) Cóż... poległem i dałem sobie
> luz. Później kilka razy widziałem, że czasami Radek Sokół stosuje
> jeszcze te oznaczenia. A jak to jest u Ciebie? :)

Różnie ;-). Jednak biorąc udział w dyskusji o "zagubionych" gigabajtach
raczej bym pamiętał o rozróżnieniu tych jednostek. Twój przykład z
podwójnym podawaniem pojemności dysków jest doskonałym wzorem, jak
powinno się wprowadzać nowe oznaczenia: stopniowo, przyzwyczajając do
nich użytkowników. Nie robiąc tego producenci dysków sami kopią pod sobą
dołek i zapracowują skutecznie na określenia typu "oszukują","czysty
marketing" itd.

/odpowiadając zmień px na pl/