Re: P133 MMX? i filmy DivX, VviD

Autor: Miroslaw Cichocki <mirekc_at_interia.pl>
Data: Thu 04 Nov 2004 - 08:25:34 MET

"Linuksowiec" <nie.podam@bo.nie.chce.spamu> wrote in
news:cmciim$qju$1@atlantis.news.tpi.pl:

[...]
> sprawdzałem na starszych sprzętach więc nie wiem. A tak swoją drogą to
> nie samym procekiem żyje komputer, do oglądania filmów potrzebna jest
> też odpowiednia karta graficzna. Ja na starym kompie 500 MHz jak
> miałem kartę S3 Virge 4 MB to mi filmy fatalnie chodziły. Rozjeżdzał
> się dźwięk z obrazem, jak wymieniłem na RIVA TNT II 32 MB, śmigało bez
> większych problemów. Tą samą kartę (4MB) próbowałem także odpalić na
> moim nowym sprzęcie (ATHLON-XP 2500+, 512 MB RAM) i co się okazało -
> filmy klatkują!!! Także można mieć super procka, ale jak masz kartę
> [...]

S3 Virge nadaje się do oglądania filmów, tylko że może nie obsługiwać
poprawnie trybu overlay we wszystkich rozdzielczościach video i koloru. Ja
np. przy 800x600 miałem lepszy wynik w "True Color" niż w "High Color", a
zmniejszenie rozdzielczości nie miało większego wpływu. Trzeba
poeksperymentować. "Klatkowanie" przy Athlonie-XP 2500+ świadczy chyba o
nie działaniu overlay albo DirectX-a. Być może trzeba też pobawić się
sterownikami, np. ten z Windows 98 nie nadaje się do niczego. Jeszcze
jedno: większość kart z S3 Virge daje się trochę przetaktować.
Oczywiście wszystko powyższe nie zmienia faktu, że Riva jest lepsza. ;-)