Barracuda 120GB i bardzo niskie transfery na starszym sprzęcie.

Autor: galu <galu_at_niespamuj.gdynia.mm.pl>
Data: Mon 01 Nov 2004 - 11:03:20 MET

Witam,

Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem 120GB Barracudy (ST3120026A). Pracuje
ona w dosyć starym komputerze (płyta na VIA KT133), przeważnie jako jedyny
dysk twardy - ale zdarza się, że jednocześnie zainstalowane są 3 dyski
(same nowe Barracudy, plus nowa nagrywarka CD Asus x52). W obu przypadkach
transfery są żenująco niskie - od 3 do 8MB/s, bez znaczenia czy przegrywam
dane w obrębie jednej partycji, jednego dysku czy dwóch dysków.
System to XP z zainstalowanym VIA Hyperion (sprawdzane także ze starszymi
VIA4in1).
W menedżerze urządzeń w informacjach o kontrolerze widnieje jak byk "Ultra
DMA tryb 4", ale wg mnie szybkość pracy dysku i obciążenie CPu
wskazywałoby raczej na tryb PIO.
Pytam więc, czy muszę przyzwyczaić się do słabych transferów (ew. myśleć
nad nową płytą) czy może po prostu coś przeoczyłem? Czy znaczenie może
mieć fakt, iż jest to dysk ATA133, a kontroler na płycie zaledwie ATA66? A
może coś nie tak z instalacją "pakietu" VIA?

--
Pozdrawiam,
Galu.