Re: walka z s3 trio

Autor: JanuSz <jsep1WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 31 Oct 2004 - 00:24:28 MET DST

> witam,
> moj sprzet to asus p2b + celeron 300. Zestaw ten dzialal do niedawna na
radeonie 9100, po zakupie nowego blaszaka jednak
> zostal bez karty graficznej(kompy w 2 roznych miejscach). Dzisiaj stanalem
przed nagla potrzeba skorzystania z kompuitera,
> wiec udalem sie do wiec wybralem sie do sklepu i poprosilem o najtansza karte
graficzna, dodalem ze moze byc na pci i moze
> byc nawet s3, wtedy jeszcze nie bylem swiadom jak wielka wage maja te slowa ;)
> zaoferowano mi jakas karte za niecale 20 zl, a ze bylem w bardzo naglej
potrzebie to ja kupilem, ale do rzeczy.
> Chipset tej karty to s3trio 64 v+ 765, producent hmm ExpertColor DSV3365E,
karta posiada dodatkowo wyjscie oznaczone jako 'mpeg audio'
> Po wlozeniu do komputera i odpaleniu systemu, wszystko wygladalo ok..(win xp
ma standardowo sterowiniki do chipsetu), alke
> tylko przez pare minut, po kliknieciu prawym klawiszem myszki system sie
zwiesil(menu pokazalo sie w polowie)
> Takie zwisy powtarzaja sie losowo z reguly po ok minucie od uruchomienia,
najczesciej przy wyswietlaniu menu, okienek, itp.
> Myslalem ze moze to byc wina podkreconej magistrali (PCI ponad 10 MHz), ale po
zredukowaniu FSB do 66 Hz problem dalej sie pojawia
> Zmiana sterownikow tez wydaje sie nic nie dawac... Ostatecznie udalo mi sie
uruchomic dzialajaca konfiguracje na Win98 po wyrzuceniu karty z menedzera
urzadzen(oznacza to dzialanie na niskiej rozdzielzcosci przy 60Hz ale zawsze to
lepsze niz nic ;))
> Dodam ze na win98 i sterownikach do s3 zwisy tez wystepuja, w trybie awaryjnym
juz nie
> nie wiem co moze byc przyczyna :( przy uruchamianiu widze ze karta ma takie
samo przewanie jak ktoras z szyn systemowych,
> ale zmiana jednego automatycznie zmienia drugie, wiec nie wiem czy moge jakos
to skutecznie zmienic,
> moze te karty maja takie problemy standardowo?
> czy moze to byc wada, uszkodzenie?(np ramu na karcie) ram na plycie jest
raczej sprawny, co prawda memtestu nie odpalalem
> ale jego uszkodzenie moge raczej wykluczyc.
> Mozecie mi jakos pomoc rozwiazac ten problem?
> Wiem ze najlepiej bedzie kupic jakas tansza karte na agp na allegro, ale tak
jak wspomnialem musialem miec sprawnego kpompa jak najszybicej
> A jaka karte mozliwie najtansza polecacie(interesuje mnie zeby wytrzymala
100Hz na 800x600 i miala w miare ostry oberaz na
> 2d :D, riva tnt/tnt2? a moze cos matroxa?)
>

> Bardzo prosze o pomoc, bo mi juz cierpliwosc sie konczy ;)

Najprawdopodobniej na karcie jest uszkodzona pamięć lub procesor. W trybie VGA
karta jest tylko minimalnie obciążona i wykorzystuje część pamięci i pewnie
dlatego pracuje. Trzebaby spróbować wsadzić do kompa inną taką samą i przetestować.