walka z s3 trio

Autor: adrin <adrin2.no.spam_at_interia.pl>
Data: Sun 31 Oct 2004 - 00:03:33 MET DST

witam,
moj sprzet to asus p2b + celeron 300. Zestaw ten dzialal do niedawna na radeonie 9100, po zakupie nowego blaszaka jednak
zostal bez karty graficznej(kompy w 2 roznych miejscach). Dzisiaj stanalem przed nagla potrzeba skorzystania z kompuitera,
wiec udalem sie do wiec wybralem sie do sklepu i poprosilem o najtansza karte graficzna, dodalem ze moze byc na pci i moze
byc nawet s3, wtedy jeszcze nie bylem swiadom jak wielka wage maja te slowa ;)
zaoferowano mi jakas karte za niecale 20 zl, a ze bylem w bardzo naglej potrzebie to ja kupilem, ale do rzeczy.
Chipset tej karty to s3trio 64 v+ 765, producent hmm ExpertColor DSV3365E, karta posiada dodatkowo wyjscie oznaczone jako 'mpeg audio'
Po wlozeniu do komputera i odpaleniu systemu, wszystko wygladalo ok..(win xp ma standardowo sterowiniki do chipsetu), alke
tylko przez pare minut, po kliknieciu prawym klawiszem myszki system sie zwiesil(menu pokazalo sie w polowie)
Takie zwisy powtarzaja sie losowo z reguly po ok minucie od uruchomienia, najczesciej przy wyswietlaniu menu, okienek, itp.
Myslalem ze moze to byc wina podkreconej magistrali (PCI ponad 10 MHz), ale po zredukowaniu FSB do 66 Hz problem dalej sie pojawia
Zmiana sterownikow tez wydaje sie nic nie dawac... Ostatecznie udalo mi sie uruchomic dzialajaca konfiguracje na Win98 po wyrzuceniu karty z menedzera urzadzen(oznacza to dzialanie na niskiej rozdzielzcosci przy 60Hz ale zawsze to lepsze niz nic ;))
Dodam ze na win98 i sterownikach do s3 zwisy tez wystepuja, w trybie awaryjnym juz nie
nie wiem co moze byc przyczyna :( przy uruchamianiu widze ze karta ma takie samo przewanie jak ktoras z szyn systemowych,
ale zmiana jednego automatycznie zmienia drugie, wiec nie wiem czy moge jakos to skutecznie zmienic,
moze te karty maja takie problemy standardowo?
czy moze to byc wada, uszkodzenie?(np ramu na karcie) ram na plycie jest raczej sprawny, co prawda memtestu nie odpalalem
ale jego uszkodzenie moge raczej wykluczyc.
Mozecie mi jakos pomoc rozwiazac ten problem?
Wiem ze najlepiej bedzie kupic jakas tansza karte na agp na allegro, ale tak jak wspomnialem musialem miec sprawnego kpompa jak najszybicej
A jaka karte mozliwie najtansza polecacie(interesuje mnie zeby wytrzymala 100Hz na 800x600 i miala w miare ostry oberaz na
2d :D, riva tnt/tnt2? a moze cos matroxa?)

Bardzo prosze o pomoc, bo mi juz cierpliwosc sie konczy ;)