Re: Komputer nie zawsze startuje - co moze byc przyczyna

Autor: Jan Kowalski <prestigious_at_wp.pl>
Data: Thu 28 Oct 2004 - 19:42:43 MET DST

Użytkownik <cyberkid@chello.pI> napisał w wiadomości
news:6r92o05sb905lll8fd7h7i14cdk775rsdc@4ax.com...
> Mój problem wygląda następująco: raz na jakiś czas, gdy uruchamiam
> komputer, to słychać, że włączył się sprzęt - słychać uruchomione
> wiatraki wewnątrz komputera, natomiast nie słychać pojedynczego
> 'piknięcia' biosu i ekran pozostaje czarny. Komputer nie reaguje na
> żadne przyciski - ani główny wyłącznik ani przycisk reset. Jedyny
> sposób to fizycznie odłączyć go od prądu. Po tym zabiegu komputer
> uruchamia się normalnie. Jaka może być przyczyna takiego zachowania
> sprzętu?

Miałem identyczny przypadek trzy tygodnie temu(wiatraki się kręciły bios nie
wydawał żadnego dźwieku, ekran czarny).Czasami udawało się go uruchomić z
tego martwego stanu po kilku resetach ale to działało do pewnego momentu.
Okazało się że winny był zasilacz również Codegen 300W W związku z tym że
komp był do gruntownej modernizacji wymieniłem także płytę i procek oraz
oczywiście zasilacz.Potem na nowym zasilaczu testowałem starą płytę oraz
procek i wszystko było ok.Graty poszły na Allegro, bez zasilacza oczywiście
i ludzie są zadowoleni.
Na 99% obstawiam zasilacz.
Pozdrawiam
rzk