Re: Czas na zmiany...ale czy aby konieczne?

Autor: GLide <glide_at_WYTNIJterramail.pl>
Data: Thu 28 Oct 2004 - 15:49:59 MET DST

Dnia 28 Oct 2004 09:15:18 +0200, wishya@poczta.onet.pl napisał(a):

> proc - 1.6 athlon xp (niekrecony, chyba ma zablokowany mnoznik anyways)

Moze poszukaj jakiegos Bartona na FSB166 lub po prostu Semprona. Za bradzo
ich na tej plycie nie podkrecisz bo oficjalny max dla niej to wlasnie
166MHz FSB czyli to czego te procki potrzebuja na starcie. Oczywiscie
mozesz zaryzykjowac i krecic magistrale ale KT333 nie ma odpowiednio duzego
podzielnika i ryzykujesz przetaktowaniem PCI czyli generalnie wszystkiego w
kompie :-) a efekt raczej rewelacyjny nie bedzie.

> mobo - msi kt3 utra2 br (bios 5.7 - wg info obsluzy bartona 3000+)

To wciaz nizela plyta. zmienilem taka na Epoxa jak w sigu bo chcialem
krecic Bartona przez FSB przy okazji zachowujac funkcjonalnosc starej plyty
i rozsadna cene.

> ac dla proca - cm jet 7 (chodzi na minimum, bo i po co wiecej)

Zeby zachowac znasny poziom halasu przy nowym procku zainwestuj w Pentagram
Freezone + regulator obrotow.

> ram - 2x256 (1xibm, 1x nanya)

Byle nie mniej niz PC2700

> grafika - gainward geforce3 ti 200 gs

Tu by sie cos lepszego przydalo na dzisiaj. Min to Podkrecalny Radek 9550 a
i to porownujac do tego GFa nie bedzie az taaaaaka rewelacja.

> 1. zastanawiam sie nad kupnem bartona 2500+ m, a ze zielony raczej w
> sprawach o/c jestem, to mam pytanie - na ile i w jaki sposob (mnoznikiem czy
> fsb) uda sie go zakrecic na tej plytce (fsb 333)

FSB delikatnie mozna (zalezy od urzadzen na PCI -dyski etc i samuch
pamieci). Instalowalem swojego 2400XP-M na tej plycie i na poczatku mialem
cyrki ze zmiana mnoznika z poziomu biosu. Zainstalowalem Epoxa ale mialem
dalesze jazdy w zupelnie innym punkcie i zeby sprawdzic czy przyczyna nie
jest mobo z powrotem wstawilem MSI i zdarzyl sie cud. Mnoznik zaczal
dzialac :-) Albo bylem w takim amoku ze wczesniej cos w biosie pokrecilem
;-) albo zadzialala magia.

> 2. zakup grafiki - mysle nad jakims radkiem 9800 pro...max co chce na to
> wydac, to ok 1000pln, co i tak jest jak narazie cena abstrakcyjna:)
> aczkolwiek nie niemozliwa...

Radek 9800 bylby rzeczywiscie milym dodatkiem :-)

GLide

--
[Epox 8KRA2+, 2x512MB PC3200, Athlon XP-M 2400@3300@1.65V(FJQ4C)]
[Gainward GF4-PP Ti4200@4800, Viewsonic VX900-2, Winfast TV2000 ]