Re: pamięć cache dysku a podział na partycję

Autor: yarcioo <yarcioo_at_wp.pl>
Data: Thu 28 Oct 2004 - 10:34:58 MET DST

Użytkownik maciek napisał:

> Witam,
> Mam zamiar dokupić drugi dysk (80GB) do swojej Barracudy (40 GB). Po
> googlowaniu archiwum zaplanowałem sobie taki podział na partycje:
> HDD1
> C: system 17 GB (NTSF)
> D: Gry 20 GB (FAT32)
>
> HDD2
> E: Swap + tempy - 2 Gb (FAT16)
> D: Dane (Foto, Muzyka itp.) - 18 GB (FAT32)
> F: Film (zabawa z obróbką filmu) - 55 GB (NTSF)

Optymalny podział wg mnie w tej sytuacji to:
[hdd80GB]
c:NTFS[system] 4GB
d:NTFS[programy] 10GB
e:NTFS[multimedia] 65GB (reszta)

[hdd40GB]
f:FAT16[swap] 2GB
g:NTFS[dokumenty] 35GB (reszta)

Im mniejszy dysk tym mniejsze straty pojemności w wyniku pozostawania
wolnego miejsca i mniej klastrów, więc szybszy dostęp, dlatego C ma byc
taki mały, to samo tyczy się F.
Zaraz po instalacji systemu przekopiuj Program Files na D i zmień w
rejestrze dostęp do tego zasobu - pamiętaj tez o Common Files.
Na dysk G przekopiuj zawartoć swojego profilu z D&S i też wykonaj
odpowiednie modyfikacje w rejestrze aby dane lokowały się na G.

Takie przygotowanie systemu zapewni jego optymalną wydajność oraz
zagwarantuje bezpieczeństwo danych.

Zdrówka
Jarek

--
Darmo się pocę, Aby dotrzymać kroku epoce.
yarcioo@wp.pl