pamięć cache dysku a podział na partycję

Autor: maciek <mdorman_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Thu 28 Oct 2004 - 09:46:28 MET DST

Witam,
Mam zamiar dokupić drugi dysk (80GB) do swojej Barracudy (40 GB). Po
googlowaniu archiwum zaplanowałem sobie taki podział na partycje:
HDD1
C: system 17 GB (NTSF)
D: Gry 20 GB (FAT32)

HDD2
E: Swap + tempy - 2 Gb (FAT16)
D: Dane (Foto, Muzyka itp.) - 18 GB (FAT32)
F: Film (zabawa z obróbką filmu) - 55 GB (NTSF)

Początkowo zamierzałem dokupić Barracudę 80 Gb Ata100 2 MB cache, jednak im
dłużej czytałem grupę tym coraz więcej nabiram przekonania to Samsunga z 8 MB
cache. Co prawda mam płytę z ATA100, a Samsung jest ATA133, (będą podpięte na
jedym kablu) ale to chyba nie ma znaczenia. Chodzi mi przedewszystkim o te 8
MB cachu.

I tu mam pytanie do grupowiczów. Czy lepiej ten nowy dysk, dać jak w
powyższej konfiguracji, czy może na tym dysku z większą pamięcią cache
postawić system + partycja na obróbkę filmu, a na drugim mniejszym dać swapa,
dane i gry. Gdzie wydajniej będzie wykorzystana większa ilość pamięci cache ?