Re: RAID 0 - brak przyspieszenia

Autor: Mancer <mancer_at_o2.pl>
Data: Thu 28 Oct 2004 - 10:12:08 MET DST

Mariusz <mkwytnijto@popnet.pl> napisał(a):

> Wychodzi na to, że "domowe RAIDy" czyli tanie namiastki na płycie lub
> kontrolerach za 70 zł to takie "dźwięki polifoniczne i kolorowy ekran w
> komórce"....

Nie do końca. Zazwyczaj kontroler wbudowany w płytę jest ok. (pomijając
płyty oparte o IT8212F - bo tu jest tragedia!). Ja z kontrolera raid na
płycie NF7-S jestem bardzo zadowolony. Transfery na poziomie 45MB/s w
obrębie jednego dysku. Np. 700MB film z c:\torrent\ do c:\pub\filmy
przegrywa się 15s ;-) Do tego dużo ciężej "zmulić" komputer operacjami
dyskowymi. Rozpakowywania rar`a w tle praktycznie się nie zauważa.
No i winda chodzi wyraźnie szybciej - nie przycina się tak jak na jednym
zwykłym dysku.

--
Wojciech "Mancer" Przybysz