Re: Znik³y partycje...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 27 Oct 2004 - 22:22:52 MET DST

U¿ytkownik "szpieg" <szpieg@wytnijto.aster.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:cloop4$1i3o$1@mamut.aster.pl
> Witam!
>
> Pewien czas temu pod³±czy³em do komputera nowy 80 gigowy Hitachi
> Deskstar. Dysk siê wykry³ i pod WinXP za³o¿y³em dwie partycje za
> pomoc± Partition Magic. Do tej pory by³o bezproblemowo, dysk s³u¿y³
> tylko jako magazyn danych.
>
> Parê dni temu zdecydowa³em, ¿e przeinstalujê system na swojej
> Barracudzie (tak wiêc ów Hitachi nie bra³ w tym udzia³u). Przy
> instalacji instalator stwierdzi³ (przy wyborze partycji), ¿e Hitachi
> jest ca³y niespartycjonowany, a po zainstalowaniu systemu Partition
> Magic wyrzuci³ to:

> [...]

Wg mnie mog³e¶ mieæ EZ-Drive na Barracudzie, tyle ¿e zosta³ on usuniêty
instalatorem XP; je¿eli partycje na Hitachi zak³ada³e¶ maj±c EZ-Drive
za³adowany do pamiêci, to po jego usuniêciu partycje te mog³y staæ siê
nieczytelne... dlatego odpisz mi na kilka pytañ:

- czy u¿ywa³e¶ kiedykolwiek firmowych programów typu Ontrack/Samsung
Disk Manager, Western Digital Ez-Drive, Maxtor MaxBlast czy te¿ Seagate
DiscWizard do spartycjonowania któregokolwiek z twoich dysków b±d¼ do
przeniesienia systemu?
- czy do spartycjonowania Hitachi uruchamia³e¶ Partition Magic z
dyskietki czy te¿ z Barracudy? To jest do¶æ istotne pytanie...
- z którego dysku ³adowa³e¶ pierwotnie system - z Barracudy czy te¿ z
Hitachi?
- czy podczas instalacji nowego systemu usuwa³e¶ z Barracudy partycje
instalatorem? Nic podejrzanego nie zauwa¿y³e¶?
- czy podkrêcasz procesor albo pamiêci?

Je¶li EZ-Drive _móg³_ byæ na Barracudzie to najlepszym wyj¶ciem bêdzie
¶ci±gniêcie instalki tego programu i ponowienie jego instalacji. Inaczej
nie odzyskasz ¿adnych danych z Hitachi.

Mo¿e byæ jednak i tak, ¿e komunikat ten jest po prostu wynikiem
uszkodzenia zawarto¶ci pierwszej ¶cie¿ki dysku albo wirusa - jednak¿e
wydaje mi siê to ma³o prawdopodobne, gdy¿ obecno¶æ EZ-Drive do¶æ ³atwo
jest rozpoznaæ po specyficznej zawarto¶ci sektorów z jego kodem. No
chyba ¿e Partition Magic okaza³by siê jednak a¿ tak nieudolnym w tym
sprawdzaniu....

/odpowiadaj±c zmieñ px na pl/