Re: 25 milisekund czy ma znaczenie?

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Wed 27 Oct 2004 - 13:16:54 MET DST

Marcin W wrote:

> Jasne, bo samsungi robią u ruskich...
> To są jakieś brednie chyba, tak naprawdę jest tylko kilku producentów matryc
> a jednym z nich jest samsung.

Z obrażaniem proponuję się wstrzymać. Dobry zwyczaj nakazuje nie pisać
zbyt pewnym o rzeczach, których się samemu nie sprawdziło dogłębnie.

Nie piszę o monitorach Samsunga a o matrycach Samsunga, które są
wyraźnie wolniejsze od innych matryc specyfikowanych tak samo, czyli na
25 ms. Poza tym są przyjemniejsze dla oczu, dają głębszą czerń i bardzo
dobrze się na nich pisze teksty, ale bezwładność to zdecydowanie ich
słaby punkt.

> Ja mam tańszy model SyncMaster 710v także 25ms (17 cali) i jaby się uprzeć
> to widać minimalne smużenie przy przesuwaniu ciemnego kursora na białym tle,
> ale zupełnie mi to nie przeszkadza, na filmach nie widać wogóle smużenia,
> tak samo w szybkich grach.

Napisałem, że w filmach nie przeszkadza. Jednak konkurencyjne matryce
tego właśnie efektu nie wykazują, lub wykazują mniejszy.
17-calowe matryce są zupełnie inne niż 19-calowe.

> Porównywałem ten mój monitor i Philipsami i Belineami w cenie ok 2000 brutto
> i nie zamienił bym go na inny. Z LCD to jest tak, że może być róznica w

Akurat 19 Samsunga na Philipsa to bym chyba zamienił, choć nie daje
czerni. A 19 Belinea ma tę samą matrycę Samsunga.