Re: 25 milisekund czy ma znaczenie?

Autor: Marcin W <Nospam_at_no.pl>
Data: Wed 27 Oct 2004 - 11:50:03 MET DST

> MissDareDevil wrote:
> Samsungowe 25 ms jest wyraźnie dłuższe niż u innych producentów. ;) Na
> filmach nie widać. Widać przy przesuwaniu obiektów o wysokim kontraście,
> np. czarne na białym.
Jasne, bo samsungi robią u ruskich...
To są jakieś brednie chyba, tak naprawdę jest tylko kilku producentów matryc
a jednym z nich jest samsung.
Ja mam tańszy model SyncMaster 710v także 25ms (17 cali) i jaby się uprzeć
to widać minimalne smużenie przy przesuwaniu ciemnego kursora na białym tle,
ale zupełnie mi to nie przeszkadza, na filmach nie widać wogóle smużenia,
tak samo w szybkich grach.
Porównywałem ten mój monitor i Philipsami i Belineami w cenie ok 2000 brutto
i nie zamienił bym go na inny. Z LCD to jest tak, że może być róznica w
obrębie tego samego modelu, dlatego poprostu lepiej jest przed zakupem
popatrzeć jak wygląda obraz i go trochę potestować.
Ponadto, nigdy nie masz gwarancji co Ci tak naprawdę mówi: czas reakcji
25ms. Z reguły jest to przejście z białego piksela na czarny, przy czym nie
przy 100% nasyceniu. Zupełnie nie ma w tym informacji, jaki jest czas
zapalania się kolorowych pikseli, a jak wiesz obaz na kompie to nie tylko
czrno-białe punkty.
Dlatego najpier solidnie pooglądaj. Ja zanim kupiłem swój monitor to
pojechałem do MediaMarktu i popatrzyłem sobie na te 15 które mnie
interesowały i tak trzy dni pod rząd ;-)

Pozdro
<M>