Re: Problem z głosem

Autor: Ewa <ewa_at_ewa.com.pl>
Data: Sun 24 Oct 2004 - 11:18:58 MET DST

Witam jeszcze raz!
Anulowałm poprzednio wysłaną wiadomość bo napisałam w niej
"S-Video" zamasit "TV". Przepraszam

> Zrób tak : podłacz kabel z kablówki zamiast do
> karty TV to do MAGNETOWIDU ... znajdź w magnetowidzie
> wszystkie kanały ...lub tylko ten o który Ci chodzi.
> (magnetowid również ma tuner TV wbudowany)
> Włącz progam w komputerze i ustaw na <COMPOSITE>
> teraz jeśli masz wyszukane knały na MAGNETOWIDZIe to
> przełączając na magnetowidzie znajdź ten który chcesz nagrać
> i nagrywaj. jesli będziesz chciała nargrać coś z taśmy VHS
> to po prostu włącz PLAY na MAGNETOWIDZIE i będziesz
> bez żadnej zmiany w programie na komputerze (nadal <Composite>)
> widzała teraz taśmę VHS.
Zrobiłam tak jak radziłeś, to znaczy kabel od kablówki połączyłam
z magnetowidem. Reszta pozostała bez z zmian.
W tym układzie głos na BBC Prime jest!!! :_)))) Stąd wniosek, że ma
to jakiś związek z różnicą pomiędzy użyciem jako video-source Composite
zamiast TV . Nie wiem jaki, ponadto dziwne jest dla mnie dlaczego
objawia się to na tym jedynym programie, który nie jest nadawany ani na
najniższej ani na najwyższej częstotliwości czyli pod tym względem się
nie wyróżnia.
Zauważyłam ponadto, że obraz wcale nie jest gorszy. :-)
Minusem, i to dużym w moim przypadku takiego rozwiązania, jest to,
że teraz nie mogę zmieniać kanałów na panelu w komputerze. Mogę to
robić jedynie z panelu magnetowidu. Z uwagi na jego usytuowanie
(w końcu miał służyć tylko do przegrania (w wolnej chwili) starych taśm)
a także na fakt, że jego pilot nie jest zbyt sprawny - jest to utrudnienie.
Ponadto na moim (starym) magnetowidzie mam możliwość wyboru tylko
32 kanałów. W Aster City jest ich ponad 2-krotnie więcej.
Podsumowując, na razie - do czasu rozwiązania problemu z brakiem
głosu przy odbiorze kablówka -> komputer, to rozwiazanie jest OK,
bo nowe programy nagrają mi się od razu na komputer bez konieczności
nagrywania wpierw na taśmę, a potem przenoszenia magnetowidu i przegrywania
z taśmy. Ale doclowo wolałabym wrócić do poprzedniego układu.
Chyba, że jest sposób by jednak móc zmieniać kanały na panelu w komputerze
i to w pełnym zakresie. Ale wątpię.

Mam jeszcze pytanie, czy fakt braku głosu przy użyciu TV jako Video-source
potwierdza przypuszczenie/pewność, że izolator/separator pomoże?
Ponadto czy powinnam go wpiąć bliżej rozgałęziacza w pobliżu telewizora
czy raczej bliżej komputera. Mam krótki kabel z zapasowymi końcówkami
więc nie będzie to stanowiło problemu.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję
Ewa