Re: Problem z g³osem

Autor: Ewa <ewa_at_ewa.com.pl>
Data: Sun 24 Oct 2004 - 10:36:26 MET DST

Witam jeszcze raz!

> Zrób tak : pod³acz kabel z kablówki zamiast do
> karty TV to do MAGNETOWIDU ... znajd¼ w magnetowidzie
> wszystkie kana³y ...lub tylko ten o który Ci chodzi.
> (magnetowid równie¿ ma tuner TV wbudowany)
> W³±cz progam w komputerze i ustaw na <COMPOSITE>
> teraz je¶li masz wyszukane kna³y na MAGNETOWIDZIe to
> prze³±czaj±c na magnetowidzie znajd¼ ten który chcesz nagraæ
> i nagrywaj. jesli bêdziesz chcia³a nargraæ co¶ z ta¶my VHS
> to po prostu w³±cz PLAY na MAGNETOWIDZIE i bêdziesz
> bez ¿adnej zmiany w programie na komputerze (nadal <Composite>)
> widza³a teraz ta¶mê VHS.
Zrobi³am tak jak radzi³e¶, to znaczy kabel od kablówki po³±czy³am
z magnetowidem. Reszta pozosta³a bez z zmian.
W tym uk³adzie g³os na BBC Prime jest!!! :_)))) St±d wniosek, ¿e ma
to jaki¶ zwi±zek z ró¿nic± pomiêdzy odbiorem przez S-Vidao a odbiorem
przez Composite. Nie wiem jaki, ponadto dziwne jest dla mnie dlaczego
objawia siê to na tym jedynym programie, który nie jest nadawany ani na
najni¿szej ani na najwy¿szej czêstotliwo¶ci czyli pod tym wzglêdem siê
nie wyró¿nia.
Zauwa¿y³am ponadto, ¿e obraz wcale nie jest gorszy. :-)
Minusem, i to du¿ym w moim przypadku takiego rozwi±zania, jest to,
¿e teraz nie mogê zmieniaæ kana³ów na panelu w komputerze. Mogê to
robiæ jedynie z panelu magnetowidu. Z uwagi na jego usytuowanie
(w koñcu mia³ s³u¿yæ tylko do przegrania (w wolnej chwili) starych ta¶m)
a tak¿e na fakt, ¿e jego pilot nie jest zbyt sprawny - jest to utrudnienie.
Ponadto na moim (starym) magnetowidzie mam mo¿liwo¶æ wyboru tylko
32 kana³ów. W Aster City jest ich ponad 2-krotnie wiêcej.
Podsumowuj±c, na razie - do czasu rozwi±zania problemu z brakiem
g³osu przy odbiorze kablówka -> komputer, to rozwiazanie jest OK,
bo nowe programy nagraj± mi siê od razu na komputer bez konieczno¶ci
nagrywania wpierw na ta¶mê, a potem przenoszenia magnetowidu i przegrywania
z ta¶my. Ale doclowo wola³abym wróciæ do poprzedniego uk³adu.
Chyba, ¿e jest sposób by jednak móc zmieniaæ kana³y na panelu w komputerze
i to w pe³nym zakresie. Ale w±tpiê.

Mam jeszcze pytanie, czy fakt braku g³osu tylko przy po³aczeniu przez S-Video
potwierdza przypuszczenie/pewno¶æ, ¿e izolator/separator pomo¿e?
Ponadto czy powinnam go wpi±æ bli¿ej rozga³êziacza w pobli¿u telewizora
czy raczej bli¿ej komputera. Mam krótki kabel z zapasowymi koñcówkami
wiêc nie bêdzie to stanowi³o problemu.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziêkujê
Ewa

.