Re: Zestaw...

Autor: Krzysztof Szatanik <dbl001.usun.dodatki.antyspamowe_at_bo.inaczej.nie.dojdzie.o2.pl>
Data: Sun 24 Oct 2004 - 01:55:15 MET DST

In news:xn0dov86r591v7000@localhost,
Raph <neo_n_@fuck.you.spammers.poczta.onet.pl> typed:
> Razem: 5008 zl

    Baaardzo dziwna konfiguracja.
1. Po co taki mocny zasilacz do komputera w którym nic nie ma. Zwykły
zasilacz Modecom wystarczy na ten zestaw. A i kilka srebrników zostanie
2. Procesor. Naprawdę dołożyłbym tutaj te zaoszczędzone na zasilaczu
srebrniki do Bartona 2500+. Niby niewiele, ale magistrala 333 zamiast 266
jednak sporo zmienia. No i pamiątki w większym stopniu będą wykorzystywane.
3. Naprawdę konieczna jest nagrywarka DVD?
4. Jak już sprawiasz komuś soundstorma, to czemu chciałbyś mu dać głośniki
2.1 kiedy w miarę przyzwoite creativy 5.1 są tak tanie. Zostań przy nich.

Moja sugestia (na podstawie komputera złożone w zeszłym tygodniu):

1. Urządzenie wielofunkcyjne Lexmark X2250 + plecak Reebok + encyklopedia
Microsoft 389.00
2. Creative InspireTM P5800 5.1 retail 279.00
3. AMD Athlon XP 2500+ BOX Barton 438.00
4. Radeon 9600 Pro Sapphire Adantage 128 MB DDR DVI + TV (AGP x8) bulk 455
zl
5. 19'' LG Flatron F900P 1257 zl
6. Asus A7N8X-E Deluxe (nForce2 400 Ultra) + WiFi Wireless Link 463.00
7. GeIL Dual 2 x 256MB ULD PC-400 CL2 556.00
8. Modecom Step 203 czarny - 300W 167.00
9. Asmax Sprinter V.92 internal 42.00
10. Zestaw A4Tech KBS-1527RP PS2 150.00
11. DVD Lite-ON DVD+/-RW SOHW-1633S bulk 340 zl
12. WD Caviar SE 80 GB WD800JB 8MB cache 284 zl
13. FDD 1,44MB 3,5'' 34 zl
14. Listwa około 50zł
Razem: 4940 zł.

Masz pełny kompletny sprzęt na czasie z wszystkim co może być potrzebne tak
przeciętnej rodzinie, jak i tej bardzo wymagającej (a nawet jeszcze więcej)
za cenę mniejszą od twojej.

Płyta/procesor/pamięć - podstawa komputera. Tego nie widać, a najbardziej
wpływa na wydajność. Asus ze względu na jego niezawodność, stabilność i dość
dobrą wydajność. Oraz za wyposażenie. Możesz ewentualnie zaoszczędzić kilka
złociszków na radiówce jeśli jesteś pewien że nigdy nie będzie potrzebna (co
wcale nie jest pewne). Tego Asusa daję ze względu na to że miałem A7N8X DLX
(a teraz A7N8X-E) już spory czas i sprawuje się idealnie.
Karta - Tutaj nie mam wyrobionego zdania, ale IMHO 9600 Pro wystarczy. Sam
dałem co prawda 9800 ale miałem większe fundusze.
Obudowa - Tu wybieraj jak chcesz. Ja dałem taką bo taka podobała się
kilentowi i pasowała kolorystycznie (wraz z zestawem klawira/mysz) do LCD'ka
LG. Posadź klienta przed monitorem i niech sam sobie wybierze obudowę.
Modem - jeśli komuś jest potrzebny. Jeśli w okolicy jest sieć
osiedlowa/neo/sdi można wyrzucić (albo zostawić jako backup)
Dysk - W ostateczności starczy, choć osobiście dałbym większy z serii JB
Urządzenie wielofunkcyjne - oszczędzasz parę złotych, a w zamian dajesz
kombajn o przyzwoitych parametrach w zupełności wystarczających dla zwykłego
niegrafika, a na dodatek oszczędzające miejsce na biurku i wyglądające
bardziej "profesjonalnie". Do tego może służyć jako zwykłe szybkie (w
porównaniu do pary skaner/drukarka) ksero.

W miarę podobny zestaw złożyłem w zeszłym tygodniu (Combo zamiast DVD-RW,
LCD zamiast CRT, mocniejsza grafa) i żadnych problemów, a klient baaaardzo
zadowolony.

--
Z pozdrowieniami,
Krzysztof Szatanik.