Zestaw...

Autor: Raph <neo_n__at_fuck.you.spammers.poczta.onet.pl>
Data: Sat 23 Oct 2004 - 21:01:05 MET DST

Mam do zlozenia zestawik i mam na to malo czasu, bo do jutrzejszego
popoludnia. Drukarka i skaner - wymagane. Ogolnie komputerek idzie do
takiej sobie zwyczajnej rodzinki, co go bedzie uzywac do wszystkiego.
Juz mam pewien zarys, chociaz prosilbym o rady i ewentualne linki do
testow porownawczych. No to zaczynamy (ceny podzespolow na podstawie
cennika Komputronika):

Obudowa: Modecom GEO-PC srebrno-czarna bez zasilacza 147 zl
Zasilacz: Zasilacz do obudowy Chieftec 360W (HPC-360-302DF) 199 zl
Plyta glowna: Epox 8RDA+ (nVidia nForce2 SPP) 345 zl
Procesor: AMD Athlon XP 2400+ BOX 380 zl
Pamiec: DDR 2x 256MB Dual PC-400 TwinMos CL 2.5 402 zl
Grafika: Radeon 9600 Pro Sapphire Adantage 128 MB DDR DVI + TV (AGP x8)
bulk 455 zl
HDD: WD Caviar SE 80 GB WD800JB 8MB cache 284 zl
Nagrw. DVD Lite-ON DVD+/-RW SOHW-1633S bulk 340 zl
FDD: FDD 1,44MB 3,5'' 34 zl
Modem: Zoltrix Scorpius 56k V.90 PCI 64 zl
Klawiatura: Tracer Ergo TRK-4ERA 54 zl
Mysz: Logitech Optical Wheel Mouse OEM (M-SBF96) black 49 zl
Monitor: 19'' LG Flatron F900P 1257 zl
Glosniki: Creative InspireT P5800 5.1 retail 279 zl
Drukarka: HP DeskJet 5150 379 zl
Skaner: Plustek OpticSlim 1200 340 zl

Razem: 5008 zl

Tak to mniej wiecej wyglada. Zaczynajac od gory.
Na zasilaczu nie warto oszczedzac - tutaj chyba sie ze mna zgodzicie.
Plyta glowna - wiadomo nForce2 no i Sound Strom :-). W tym miejscu
raczej zdania nie zmienie (odnosnie Sound Strom).
Odnosnie procka to szczerze mowiac musialem zjechac troche w dol, bo
byl Barton 2500+. Tutaj wlasciwie mam dylemat, a moze Sempron? Tylko on
maja chyba mniej cache.
Odnosnie pamieci - napisze tylko, ze wybralem dwie kostki ze wzgledu na
dual channel. Moze zarekomendujecie jakiegos innego (tanszego)
producenta?
Grafika - tutaj nie wiem czy wybralem odpowiednia firme. Zostalbym
raczej przy radku, bo chyba za te 450 zl nic wydajnieszego nVidii nie
bedzie? Tylko moze cos innego niz Sapphire?
Dysk byl wiekszy, ale musialem zmniejszyc o polowe, bo cena koncowa
byla za wysoka, ale jest nagrywarka DVD, takze nie bedzie problemu z
wolnym miejscem na dysku.
Co do monitora to na Flatronach jedzie duzo moich znajomych (jeden ma
wlasnie 19'') i nie narzekaja - takze tutaj jest racej ok. Watpie, zeby
jakiegos porzadnego LCD dostac za ta kase.
Glosniczki - tutaj nie jestem pewien czy bedzie potrzebny 5.1, moze
wystarczy 2.1. Musze jeszcze spytac, ale majac Sound Strorm
przynajmniej takie musza byc. Tutaj tez jestem otwarty na propozcyje.
Moze cos innego w tym przedziale cenowym?
Drukarka - w sumie polegam na swoim doswiadczeniu z HP - sam mam 3325.
Po prostu wybralem wyzszy model. Z napelniaczami raczej problemow nigdy
nie mialem. Co myslicie o 5150?
Skaner - tutaj, tak na prawde wybralem ten orientacyjnie tylko. Moze mi
polecicie cos lepszego i moze nawet tanszego?

Co do ceny to szczerze mowiac dobrze by bylo obnizyc ja o jakies 100
zl, ale tak na prawde to juz nie wiem na czym. :-/

--
 //Rafal "Raph" Grzegorek//**GSM: IDEA: 508... (permission required)*
 E-mail: neo_n_wytnij@to.poczta.onet.pl**GG: 3307817**Tlen: raph007**