Re: Procesory Intel vs. AMD kwestia kompatybilności

Autor: Zbyszek <zetzzet_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 21 Oct 2004 - 18:57:20 MET DST

"Lesnik" <lesnik@mail.p.lodz.pl> wrote in message
news:cl896a$r6v$1@kujawiak.man.lodz.pl...
> Witajcie
> Często na różnych forach można znaleźć porównanie między procesorami firm
> AMD i Intel. Wszędzie porównuje się jednak ich wydajność. Ja chciałbym
> spytać o kwestię kompatybilności z istniejącymi systemami operacyjnymi i
> sprzętem zewnętrznym. Chodzi konkretnie o procesory AMD. Spotkałem się
> kilkakrotnie z opinią, że niektóre programy nie chodzą poprawnie na
kompach
> z tymi procesorami. Również słyszałem, że obsługa sprzętu np. cyfrowej
> kamery wideo może przysporzyć problemów. Osobiście miałem kiedyś kompa na
> [...]

Procesory - nie bedziesz mial zadnych problemow z kompatybilnoscia -
wszzystkie bazuja na x86, i jak program wymaga rozszerzen, to jak sa
dostepne to je uzywa, a jak nie, to pracuje bez nich (MMX maja wszystkie
wspolczesne, SSE i AFAIR SSE2 tez maja nowe AMD, 3Dnow tylko AMD - znowu
AFAIK, SSE3 tylko Intel Prescott).
Natomiast platforma... yhheahhhmm... Procesor Intela kladziesz do plyty z
chipsetem Intela, i masz gwarancje spokoju. Natomiast do AMD masz chipsety
VIA.....powiem tylko tyle, ze nikt nie postawi zadnego powaznego serwera
(tzn takiego powaznego z niepowaznych, bo mowimy o PC caly czas) na VIA, nie
mowiac juz o roznych krzakach VIA - tych pamieci nie lubi, tych kart tez,
do tego specjalne patche.... Natomiast jak ma sie sprawa z nForce to nie
wiem - za mlody chipset, zeby sobie na jakas dobra lub zla slawe zasluzyl.

pozdrawiam
Zbyszek