Re: monitor LCD, czy jestem nienormalny

Autor: <dadarek1_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 21 Oct 2004 - 16:00:45 MET DST

> Moj watek posrednio jest pokrewny do tematow
> Ale co sie okazalo po przeniesieniu do domu. Monitor tak nawalal po oczach,
> ze az lecialy lzy. Monitory, ktore ogladamy wlaczone, wystawione w sklepie
> maja zazwyczaj wysoko ustawiony kontrast i jasnosc, zaden normalny czlowiek
> , przy swietle jakie panuje w przecietnym domu nie wytrzyma pracy przy
> takich ustawieniach. Po ustawienu parametrow na akceptowalnym poziomie, w
> przypadku tego moedlu jasnosc pomiedzy 15-35% (w zaleznosci od warunkow
> osiwtleniowych w pomieszczeniu), a kontrast 65-75% (rowniez  w zaleznosci od
> [...]
z crt Sony G200 i nie ma porownania, na korzysc lcd.Ale zanim kupilem obecny
monitor poczytalem na ten temat, co piszą uzytkownicy na tym wlasnie
forum.Dowiedzialem się, że rzeczywiscie wiekszosc monitorow swieci zbyt jasno,
szczegolnie staje sie to dokuczliwie wieczorem, przy slabym sztucznym
swietle.Dlatego wziąłem pod uwagę monitory lcd, ktore maja duże mozliwosci
regulacji jasnosci poprzez zmniejszanie mocy lamp.Zwykle monitor lcd ma sporo
wyższa jasnosc niż crt.Monitory Sony HX bodajze oraz Eizo maja regulacje mocy
lamp, dzieki czemu można tę jasnosc zmniejszyc, bez degradacji obrazu, ktora
zwykle temu towarzyszy.Kupilem Eizo 768, w nim nie ma odzielnych regulacji
jasnosci i kontrastu, jest tylko regulacja funkcji brightness, ktora dokonuje
sie poprzez zmniejszenie mocy lamp swiecacych.Acha, zawsze mimo to nalezy
swiecic dosc mocne swiatlo wieczorem, by zmniejszyc do minimum kontrast miedzy
otoczeniem monitora , a jego ekranem.Sama lampka nocna to za malo, ale to
dotyczy kazdego monitora.Czytam teraz swobodnie, oczy nie bolą .Czasem jak u
znajomych musze czasem zerknąć w ich monitor crt, to oczy znow bola.U kolegi
mam czasem okazje coś poogladac w jego lcd (nec 15 cali) i ten swieci wowczas
zbyt jasno, mimo minimum jasnosci.Nie zamienilbym sie osobiscie na najlepszy
crt na swioecie , bo dla moich potrzeb lcd sprawuje sie znakomicie.Pozdrawiam.