Re: Jaki monitor 19 cali LCD i CRT do gier , multimediow itp.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 20 Oct 2004 - 14:52:22 MET DST

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości
news:slrncncl29.5g8.januszek@lexx.eu.org

> Widzisz, "moje oczy takze protestuja" to nie jest zaden argument w
> dyskusji. Dla mnie jest oczywistym fakt, ze zakup monitora, czy
> to LCD czy to CRT MUSI BYC poprzedzony organoleptycznym
> przetestowaniem tego konkretnego egzemplarza celem sprawdzenia
> czy jest "kompatybilny" z oczami uzytkownika. Nie neguje tego,
> ze jakis konkretny egzemplarz jest bardziej przyjazny (dla oczu)
> od innego. Roznice moga wystapic nawet w obrebie tego samego
> modelu... Traktujac jednak sprawe ogolnie nie mozna jednoznacznie
> okreslic co jest mniej/bardziej szkodliwe CRT czy LCD.

Owszem, można. Podpierając się statystyką. 90% monitorów CRT jakie
widziałem produkowało obraz akceptowalny, dobry lub zły. 90% monitorów
LCD jakie widziałem produkowało obraz dobry, bardzo dobry bądź
akceptowalny. W takiej dokładnie kolejności.

Widzisz różnicę?

> Staram sie nie byc biedna ofiara reklamy ;P

Starasz się... być może. Ale Twoje argumenty, wybacz, nie mają pokrycia
w faktach. To tak jakbym stwierdził, że "nie można powiedzieć, że
Passaty są lepsze od Polonezów; być może są jakieś egzemplarze zgodne z
tą zasadą, ale każdego Passata trzeba dokładnie oglądać, bo różnice
występują nawet w obrębie tej samej marki. Poza tym są ludzie, dla
których Polonez jest przyjaźniejszy od Passata".

Na szczęscie ludzie mają swój rozum i głosują nogami.

> Nastepna wielka bujda jaka karmia potencjalnych klientow
> sprzedawcy LCD jest to, ze "Powierzchnia robocza panelu LCD 15"
> jest taka jak w monitorze CRT 17". Niestety to nie jest prawda.

Po pierwsze to nie widzę ani tu, ani tam żadnej bujdy, ani wielkiej ani
małej. Bujdą są za to dla mnie rozmaite zapewnienia o zgodności
monitorów CRT z coraz to ciekawiej skonstruowanymi "normami". Niektóre z
nich dotyczą np. podatności na pożar takich monitorów tudzież
szkodliwości wydzielanego przy tym smrodu, ale nie przeszkadza to ich
sprzedawcom reklamować je jako zgodne z xxxx normą, a więc jeszcze
bardziej przyjazne dla oczu no i oczywiście coraz to mniej
szkodliwe....... ;-)

P.S. Mój 17 calowy LCD ma w rzeczywistości 17,4 cala. Daje to 44 cm
doskonale ostrego obrazu (po przekątnej). Dwa stojące obok monitory CRT,
które (podobno - tak mi wpierali marketingowcy przy zakupie ;-)) mają
ekran 17", mogą się pochwalić przekątną 40,5 cm i 40 cm. O jakości
obrazu na ostatnim 1 cm ekranu nie będę się wypowiadał, bo mnie skręca
jak się na to patrzę.

O czyich więc bujdach opowiadasz?

/odpowiadając zmień px na pl/