Re: Przelacznik do zasilania

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Tue 19 Oct 2004 - 19:32:42 MET DST

W dniu Tue, 19 Oct 2004 19:27:23 +0200, osoba określana zwykle jako
CYSTERNA++ pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Chcialbym miec możliwość odłączania i podłączania zasilania do dysku
>twardego. Chodzi mi o coś w rodzaju przełącznika. który byłby w zatoce 3.5''
>lub 5.25'' albo nawet w śledziu (PCI) z tyłu obudowy. Dokladnie potrzebuję 2
>takie przełączniki. Mam 2 zestawy dysków twardych (po 2 dyski w zestawie) i
>chciałbym mieć mozliwość włączania lub wyłączania tak żeby tylko jeden
>zestaw pracował (był zasilany). Wiem, że można w BIOS'ie odłączyć kontroler
>IDE ale dysk fizyczny, mimo że nie widać go w systemie, kręci się powodując
> [...]

Źle kombinujesz. Odłączenie zasilania od dysku prawdopodobnie spowoduje
głupawkę systemu operacyjnego. To raz. A dwa, że chyba wszystkie obecnie
będące na rynku komputery można tak skonfigurować, żeby dyski po pewnym
czasie nieaktywności "szły spać".

Pozdrawiam

--
\------------------------/ A new film by Borg... Borg on a Hot Tin Roof