Re: DVI czy SUB, nie ma różnicy ;)

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Tue 19 Oct 2004 - 11:30:53 MET DST

Dnia Thu, 14 Oct 2004 00:04:35 +0200, Wieslaw Lubas napisał(a):

[...]

> DVI nie transmituje z uzyciem protokolu w stylu MPEG-2 czy MPEG-4, wiec
> przeklamania na pojedynczych bitach czy bajtach nie beda mialy
> _znaczacego_ wplywu na jakosc obrazu (w postaci np. calych blokow
> pikseli o zmienionej zawartosci). Natomiast regularny ich charakter moze
> spowodowac stale obnizenie jego jakosci.

... czyli np. pionowe/poziome/ukośne pasy z wyraźnie nieprawidłowymi
kolorami pikseli. Nie rozmycie, zmniejszenie kontrastu, spłycenie treści
(karta wysyła "pośladki", monitor pokazuje "dupa") :)

> Nie. Wykluczam przerwanie kabla, bo to sytuacja o ktorej mowisz.
> Kiepski kabel, kiepski nadajnik lub odbiornik DVI, plus ewentualny wplyw

Tyle że ten sam odbiornik DVI jest też na drodze toru analogowego!
Puszczanie sygnału przez D-SUB może wyłącznie pogorszyć jakość...

> To pogratulowac sluchu. Mi wyroby dobrych producentow z deklarowanym
> pasmem 20kHz dostarczaja doskonalych wrazen sluchowych, zwlaszcza ze
> kolumny zdolne odtworzyc cale pasmo bez znieksztalcen sa stosunkowo drogie.

Po prostu z takimi miałeś do czynienia i uważasz że Ci pasują. Być może po
prostu nie miałeś okazji posłuchać zestawu kosztującego kilkaset kpln :) Nie
twierdzę że z definicji takie zestawy grają lepiej - ale można się
zdziwić... :)

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944