Re: 80 GB - Maxtor, WD czy Seagate?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 18 Oct 2004 - 18:28:16 MET DST

*BSpider* napisał:

> Mam dwa dyski DiamondMax +9 (wersja P0) i właściwie ich nie
> słychać.

Bez urazy, ale widocznie tobie też słoń na ucho nadepnął :) Albo nie
masz możliwości porównania go z innymi napędami. Ja mam w domu
łącznie 9 dysków w trzech różnych komputerach; brałem kiedyś z pracy
kilka DiamondMax-ów (różne modele) do porównania głośności -
niestety, są zdecydowanie głośniejsze nawet od Barracudy 7200.7,
która do cichych nie należy. Jedynym dyskiem, o jakim mógłbym
powiedzieć, że jest niesłyszalny (choć to też za dużo powiedziane)
jest Barracuda ATA IV i nowe Hitachi. A te Maxtory trzymają poziom
zbliżony do nowych dysków WD (nie mówię o tych, którym świszczą
talerze).

> Proponuję ustawić AAM np na 0x80.

To jaki jest sens kupowania dysków 7200 obr. żeby przestawiać je w
tryb cichej (wolniejszej) pracy. Przecież można jeszcze kupić
cichutkie dyski 5400 obr.

> Nie grzeją się praktycznie wcale. Obecnie podczas 12 godzinnej
> intensywnej pracy max temperatura to 25 st.

To chyba jakimś tornadem chłodzisz te dyski. U mnie wszystkie dyski
siedzą w koszach chłodzonych dwoma wentylami Zalman ZM-F2 (92mm) i w
takich warunkach temp. tych Maxtorów w trybie IDLE wynosiła ok. 30
st. C (jeśli mnie pamięć nie myli). Widząc twój post, wziąłem na
próbę jeden taki dysk (model 6Y080P0), podłączyłem do komputera z
otwartą obudową, bez żadnego chłodzenia. Zapuściłem zwykłe
kopiowanie plików; w tej chwili, po ok. 5 minutach kopiowania temp.
dysku wynosi już 46 st. C (dysk jest odczuwalnie gorący) i jestem
przekonany, że nie jest to jeszcze jego maksimum.

> Od marca nie dostały żadnego bad sektoru, a ilość realokowanych
> sektorów się nie zmieniła i wynosi nadal 0.

Ja w pracy reanimowałem już kilkanaście takich dysków.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/