Re: 80 GB - Maxtor, WD czy Seagate?

Autor: BSpider <peterbls_IhateSPAM_at_o2.pl>
Data: Mon 18 Oct 2004 - 11:57:28 MET DST

Użytkownik "Sniper" <sniper10000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:1rkgvavrjbyt2$.dlg@powered.by.sniper...

> Bezszelestne? Na pewno mówisz o Maxtorach?
> W domu mam dwa: 40 GB i 80 GB (seria D740-X). W pracy mam
> kilkadziesiąt Maxtorów (zarówno starsze D540-X/D740-X, jak
> i nowe DiamondMax +9). IMHO to najgłośniejsze dyski z wszystkich
> jakie miałem. O ile kiedyś uważałem je za jedne z najlepszych, to
> teraz nie widzę w nich żadnych zalet. Grzeją się niesamowicie (w
> pracy i w firmie każdy z tych dysków ma własne chłodzenie). A
> najbardziej irytująca jest ich awaryjność. W każdym z nich bardzo
> szybko padają sektory a dyski zachowują sprawność tylko dzięki
> [...]

Mam dwa dyski DiamondMax +9 (wersja P0) i właściwie ich nie słychać.
Proponuję ustawić AAM np na 0x80. Nie grzeją się praktycznie wcale. Obecnie
podczas 12 godzinnej intensywnej pracy max temperatura to 25 st. (no chyba
że Speed Fan mnie okłamuje ;-). Od marca nie dostały żadnego bad sektoru, a
ilość realokowanych sektorów się nie zmieniła i wynosi nadal 0.

pozdr.