Re: Stabilna i tania plyta pod Semprona

Autor: Paweł Cern <imie_at_nazwisko.neostrada.pl>
Data: Sun 17 Oct 2004 - 20:37:12 MET DST

> Jaka plyte polecacie pod Semprona 2,2 GHz. Cenowo interesuje mnie do 200
> zł
> lub niewiele ponad tę kwote. Zalezy mi przede wszystkim aby byla stabilna
> nie powodowala zawieszania sie. Bedzie na niej 512 MB RAM i system Win
> 2000.
> Komputer nie bedzie uzywany do gier.
>
> Proponowano mi Asrock K7S8X (na chipsecie SIS 746 FX) lub Ascrock
> K7VTA4A+.
> Co o tym sądzicie.

W dzisiejszych czasach generalnie każda nowa płyta jest dobra. Jeśli
komputer się zawiesza, najczęściej jest to wina zasilacza. Jeśli chodzi o
płyty Asrock - sprawdziłem i sam polecam. Cechują się podstawowym
(wystarczającym) wyposażeniem i są dobrej jakości. Od droższych płyt różnią
się w zasadzie brakiem zbędnych dla większości użytkowników bajerów i
wymagają manualnego (przestawienie zworek) wybrania częstotliwości
magistrali. Jeśli chodzi już o model, wybrałbym K7VT6. Płyta ta jest na
chipsecie VIA KT-600, ma kontroler S-ATA (bios S-ATA RAID) i w Action
kosztuje 140PLN netto.

Paweł