Re: Stabilna i tania plyta pod Semprona

Autor: Paweł Cern <imie_at_nazwisko.neostrada.pl>
Data: Sun 17 Oct 2004 - 20:49:49 MET DST

> W dzisiejszych czasach generalnie każda nowa płyta jest dobra. Jeśli
> komputer się zawiesza, najczęściej jest to wina zasilacza. Jeśli chodzi o
> płyty Asrock - sprawdziłem i sam polecam. Cechują się podstawowym
> (wystarczającym) wyposażeniem i są dobrej jakości. Od droższych płyt
> różnią się w zasadzie brakiem zbędnych dla większości użytkowników bajerów
> i wymagają manualnego (przestawienie zworek) wybrania częstotliwości
> magistrali. Jeśli chodzi już o model, wybrałbym K7VT6. Płyta ta jest na
> chipsecie VIA KT-600, ma kontroler S-ATA (bios S-ATA RAID) i w Action
> [...]

Aha, prawie każda. Wyjątkowego pecha miałem około rok temu kupując płyty
Asus A7V600 (kilka sztuk). Wszystkie trafiły do serwisu z powodu tej samej
usterki, która pojawiała się po kilku miesiącach użytkowania. Płyta
startowała i zawieszała się gdzieś podczas testu pamięci lub znajdowania
dysków. Oczywiście po naprawie w serwisie Asusa działają poprawnie do dziś.
To jest w zasadzie jedyny model z którym miałem masowe problemy. Myślę że
jest to jakaś wada konstrukcyjna lub któryś z komponentów jest wadliwy.

Paweł