Re: Samsung 80gb - SATA czy ATA ??

Autor: Maciek Mis <foto.amatorDOD_at_interia.pl>
Data: Sun 17 Oct 2004 - 18:55:04 MET DST

Roder napisał(a):
> Witam
>
> Jako ze moja leciwa juz Barracuda IV 80gb zapelnila sie juz pora na nowy
> dysk:
>
> Samsung SpinPoint 80 GB SP0812C (7200) Serial ATA (lub wersja ATA)
>
> Pytania:
> 1) czy obie wersje sa równie ciche ? jak glośność się ma do BIV ?
> 2) czy kontorler SATA na Abicie NF-S2.0 nie bedzie mi "stwarzal" problemów?
> 3) wersja SATA jest chyba minimalnie szybsza przez NCQ ?
>
> Nie jestem fanem dysków Samsunga odkad mialem jakas 30GB (i zalapal bady
> [...]
ja tez nie uznawalem kiedys dyskow Samsunga ale widze ze inne renomowane
firmy zeszly na psy wiec kupilem Samsunga SP0812C na SATA
czytalem ze sa jakies problemy przy instalacji i ze trzeba miec
dyskietke ze sterownikami ale u mnie nic takiego nie bylo potrzebne mam
plyte ASUS P4P800-VM
instalacja przebiegla tak jak w przypadku zwyklego dysku martwi mnie
jednak to ze Sandra pokazuje ze ten dyski chodzi w trybie UDMA-5 a BIOS
pokazuje ze dysk chodzi pod UDMA-6 co i tak jest za malo powinno chyba
byc UDMA-7 albo BIOS nie rozpoznaje jeszcze prawidlowo SATA?
co do glosnosci to jest w miare cichy u mnie zasilacz zaglusza wszystko :-(

Maciek