Re: stukajacy dysk SCSI

Autor: Virgien <virgien_at_NOSPAMo2.pl>
Data: Thu 14 Oct 2004 - 16:15:25 MET DST

*.SlaWek.* wrote:

> Witam,
> od ponad pół roku ma w domu kontroler scsi Adapteca 19160, a do niego
> podłączone 2 identyczne dyski Seagate (ID: 0 i 2) 18GB...
> od pewnego czasu (ok. miesiąca) jeden z nich (ten z ID=2) potrafi sobie
> stuknąć, talerze w tym momencie jakby zatrzymały się i startują na
> nowo... system pracuje dalej jest tylko chwilowe 'zamrożenie'. Czasami
> takie przypadki zadzrają się tak często (co się rozpędzi, mija kilka
> sekund i znów pad), że wyłączam komputer, poprawiam kabelki... i niby
> wszystko w porządku do następnego razu...
> [...]

Hej!

Miałem identyczne objawy z moim starym dyskiem; stuki, zamrożenia... Jak
się okazało, padał mechanizm napędu głowicy; to właśnie ona powodowała te
odgłosy, które z czasem stały się coraz częstsze aż dysk ostatecznie
wyzionął ducha i odczyt/zapis był całkowicie niemożliwy. Być może jest
tak, choć pewnie nie musi, że powstałe wstrząsy głowicy uszkadzają
powierzchnię talerza... Pozwolę sobie zasugerować backup wszystkich danych
i przygotowanie się na wydatek :( Z tego co się orientuję, naprawa jest
raczej mało opłacalna o ile możliwa... Obym się mylił, powodzenia!

--
Kłaniam się,
  Virgien