stukajacy dysk SCSI

Autor: .SlaWek. <slawek_at_no_spam_here.pl>
Data: Mon 11 Oct 2004 - 16:37:32 MET DST

Witam,
od ponad pół roku ma w domu kontroler scsi Adapteca 19160, a do niego
podłączone 2 identyczne dyski Seagate (ID: 0 i 2) 18GB...
od pewnego czasu (ok. miesiąca) jeden z nich (ten z ID=2) potrafi sobie
stuknąć, talerze w tym momencie jakby zatrzymały się i startują na
nowo... system pracuje dalej jest tylko chwilowe 'zamrożenie'. Czasami
takie przypadki zadzrają się tak często (co się rozpędzi, mija kilka
sekund i znów pad), że wyłączam komputer, poprawiam kabelki... i niby
wszystko w porządku do następnego razu...
Co może być nie tak z tą moja konfiguracją?
kolega podpowiada mi, że jeśli zamieniłbym dyskom ich numery ID, to
stukałby dalej ten który dostałby ID=2 (co sugerowałoby że to nie ejst
wina samego dysku), co o tym sądzicie?
Szukać noego dysku? :(

Pozdrawiam
.SłaWek.