Re: DVI czy SUB, nie ma różnicy ;)

Autor: Bernard <Bernard_at_somewhere.net>
Data: Thu 14 Oct 2004 - 11:12:08 MET DST

"Wieslaw Lubas" <vieniu@math.put.poznan.pl> wrote in message
news:ckk8pn$tc2$1@opal.icpnet.pl...
> DVI nie transmituje z uzyciem protokolu w stylu MPEG-2 czy MPEG-4, wiec
> przeklamania na pojedynczych bitach czy bajtach nie beda mialy
> _znaczacego_ wplywu na jakosc obrazu (w postaci np. calych blokow pikseli
> o zmienionej zawartosci). Natomiast regularny ich charakter moze
> spowodowac stale obnizenie jego jakosci.

Poczytaj w dokumentacji DVI o sposobie kodowania danych, a zobaczysz, że się
mylisz. Przekłamanie pojedynczego bitu w kablu spowoduje na ogół znaczące
przekłamanie wartości składowej piksela, bo to, co transmituje się w kablu
NIE JEST wprost "proporcjonalne" do wartości składowych. Prędzej dostaniesz
negatyw obrazu niż przekłamanie poziomu jasności o jeden.

> Nie. Wykluczam przerwanie kabla, bo to sytuacja o ktorej mowisz.
> Kiepski kabel, kiepski nadajnik lub odbiornik DVI, plus ewentualny wplyw
> zaklocen elektromagnetycznych pochodzacych z komputera/innych zrodel moze
> spowodowac zmiane jittera lub w inny sposob zaburzyc przebieg sygnału
> (czasy narastania/opadania). To wszystko spowoduje zmiane wyswietlanego
> obrazu. I to nie dyskretnie (jest obraz, nie ma obrazu), tylko na poziomie
> pojedynczych bitow/bajtow.

Otóż raczej nie na poziomie pojedyczych bitów. Pojedynczy bit w kablu
oznacza kilka bitów za dekoderem. Bardziej prawdopodobna jest znacząca
zmiana wartości piksela niż zmiana nieznaczna.

Mimo wszystko łatwiej jest zrobić tor cyfrowy (nadajnik, kabel, odbiornik),
który nie przekłamuje niż tor analogowy (RAMDAC, nadajnik, kabel, odbiornik,
PLL, ADC) który idealnie odtwarza na końcu to, co było przed RAMDACem. Tego
się po prostu nie da zrobić dobrze.