Re: DVI czy SUB, nie ma różnicy ;)

Autor: Bernard <Bernard_at_somewhere.net>
Data: Wed 13 Oct 2004 - 20:05:34 MET DST

"Wieslaw Lubas" <vieniu@math.put.poznan.pl> wrote in message
news:ckioh6$a4a$1@news.onet.pl...

> Jesli tor analogowy bedzie wysokiej jakosci, a kabel DVI miernej, to
> szybko zauwazysz roznice na korzysc D-SUB.

Kabel DVI może być albo działający, albo niedziałający. W tym drugim
przypadku na ekranie będą dziury i przebłyski, natomiast nie jest możliwe,
by jakość kabla objawiała się lekkim zafałszowaniem kolorów lub spadkiem
kontrastu. Bylejaki kabel w Dsub daje głównie duchy i rozmycia

> Jak nabywca monitora ma starszawego Matroxa z D-SUB, a sprzedawca nakreci
> go na DVI, to kupi sobie najtanszego GeForce'a z DVI i najtanszy kabel (bo
> wydal kase na monitor z DVI i juz nie ma na porzadne komponenty), to sie
> srodze rozczaruje.

Jeśli kabel nie będzie działał, to będzie to b. proste rozczarowanie,
którego wynikiem będzie reklamacja, bo na taki obraz nie da się patrzeć.
Jeśli będzie działał, to nawet Matroxowy ramdac nie pomoże i bylejaka karta
z wyjściem DVI da lepszy obraz, z zasady.

> Ja bym to ujal tak: obraz generowany na podstawie sygnalu z wysokiej
> jakosci toru analogowego bedzie pozbawiony _zauwazalnych_ niedoskonalosci.

A z DVI będzie pozbawiony _jakichkolwiek_ niedoskonałości. Zresztą nie w
samym torze analogowym problem, a w dyskretyzacji sygnału analogowego w
monitorze LCD z wejściem VGA.

> A ze czegos tam sie nie da odzyskac... Ja nie patrze w dokumentacje tylko
> w ekran...
> Tak jak nie stawiam sobie wzmacniacza audio z pasmem przenoszenia 25kHz,
> bo w najlepszym wypadku moge slyszec do 20kHz.

Zapomniałeś o wzbudzaniu na harmonicznych. Nie na darmo wymyślono, że
wzmacniacz audio powinien przenosić ze 100kHz.