Re: Mój monitor LCD - problemy

Autor: Marek <viking111_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 13 Oct 2004 - 15:49:19 MET DST

artur w przypływie desperacji napisał(a):
> Witam wszystkich forumowiczów!
> Mam taki oto problem. Od dawna bolały mnie oczy od długiego siedzenia
> przez monitorem. Od 3 miesięcy używam monitora LCD. Sądziłem, że
> problemy z bolącymi oczami znikną. Rzeczywiście, przez okres kilku
> pierwszych tygodni było o niebo lepiej niz przed poprzednim moim CRT.
> Teraz, niestety ból oczu pojawił sie znowu. Nie pamiętam dnia, kiedy
> "bezboleśnie" przetrwałem dzień. Niestety, moja praca wymaga
> całodziennej pracy z komputerem. Może jest to kwestia ustawień? Mam
> ustawioną częstotliwość odświeżania na 75 Hz (to jest max.). Czy coś
> [...]

Miałem podobny problem do Twojego. Siedziałem przy starusieńkim monitorze
CRT (max. 75Hz przy 800x600) którego miałem już serdecznie dość.
Postanowiłem w końcu coś z tym zrobić i kupiłem Iiyamę ProLite (LCD). Z
początku, przez jakieś 2-3 miesięce wszystko było dobrze ale po pewnym
czasie zaczął bardzo szybko męczyć mi się wzrok, zaczynały boleć mnie oczy.
W końcu doszło do tego że przed monitorem nie mogłem usiedzieć nawet 10 min.
Zerkałem w lustro i widziałem jak pojawia mi się siateczka pęknieć (na moich
oczach postępujące przekrwienie). Wymieniłem kartę graficzną, kilka innych
części - dalej to samo. Sprzedałem monitor. Nowy właściciel, elektronik
zdaje się, dokładnie go zbadał i okazało się że lampy nie świecą
równomiernie. Oddał do serwisu. Nie wiem co dalej się z tym działo. Teraz od
kilku miesięcy mam CRT z wyższej półki i doskonale się przy nim czyję.
Żadnego bólu, przemęczenie pojawia się dopiero po kilku godzinach. Jednak
ten monitor załatwił mi wzrok - na jedno oko zdecydowanie gorzej widzę czego
wcześniej nie było, z drugim jest prawie tak jak przed kupnem tego monitora
ale jednak też odrobinę gorzej nim widzę. Przejrzyj archiwum grupy - było
sporo podobnych postów. Ludzie narzekali na problemy ze wzrokiem po kupnie
LCD. Nie mówię że są złe, ale jednak jest spore grono osób u których problem
taki występuje.
PS. Sprawdź czy przy jasnoszarym kolorze wypełniającym ekran nie ma
falowania obrazu.

--
Pozdrawiam