Re: Mój monitor LCD - problemy

Autor: <dadarek1_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 13 Oct 2004 - 16:59:24 MET DST

> Witam wszystkich forumowiczów!
>
> Mam taki oto problem. Od dawna bolały mnie oczy od długiego siedzenia przez
> monitorem. Od 3 miesięcy używam monitora LCD. Sądziłem, że problemy z
> bolącymi oczami znikną. Rzeczywiście, przez okres kilku pierwszych tygodni
> było o niebo lepiej niz przed poprzednim moim CRT. Teraz, niestety ból oczu
> pojawił sie znowu. Nie pamiętam dnia, kiedy "bezboleśnie" przetrwałem dzień.
> Niestety, moja praca wymaga całodziennej pracy z komputerem.
>
> Może jest to kwestia ustawień? Mam ustawioną częstotliwość odświeżania na 75
> [...]
Nastepna sprawwa...jaki masz monitor?Ja kupując monitor wziąłem sobie do serca
rady użytkownikow i kupilem monitor, ktory ma dosc spory zakres regulacji
jasnosci.Poziom i natężenie oswietlenia zmienia sie w ciagu dnia drastycznie, w
poludnie , w sloneczny dzien natezenie swiatla jest setki tysiecy razy(!)
wieksze, niż w dzien pochmurny, czy wieczor.Dlatego inaczej ustwiona jest
jasnosc (wieksza) w dzien, niż w wieczor.Ja wieczorem zapalam wiecej
rozproszonego swiatla, (nie tylo lampke nocną) by zmniejszyc kontgrast w
pokoju, oraz zmniejszam jasnosc monitora od np. 40% w dzien do 10-18%.Moj
monitor nie ma oddzielnych regulacji jasnosci i kontrastu, tylko jasnosc
swiatla reguluje sie zmianą m ocy lamp (Eizo 768) .Ogladalem u kolegi np. Neca
lub Samsunga i swiecily zbyt mocno mimo minimalnej jasnosci.Oprocz Eizo (zbyt
drogi) ponoc Sony HX ma dosc dobrą regulacje jasnosci.Poczytaj sobie cos na ten
temat na stronie www.mva.pl. , jest tez tam forum, bardzo fajna
strona.Pozdrawiam.