gdzie problem?

Autor: adam <adam_at_dobremiasto.com.pl>
Data: Wed 13 Oct 2004 - 10:17:48 MET DST

Witam
Od pewnego czasu nie mogę zwalczyć pewnej usterki w kompie znajomych ludzi.
Podejrzewam, że winna jest płyta główna, ale absolutnie nie mam odniesienia
do jakiegos podobnego problemu...
Rzecz wygląda tak - działa dokładnie wszystko oprócz jakichś animowanych
sekwencji i filmów. Jedno i drugie zawiesza kompa w bardzo krótkim czasie
(od kilkunastu sek. do jakichś trzech minut). Poza tym komp działa w
normalny sposób, owszem od czasu do czasu się zwiesi, ale niezbyt czesto.
Stery do filmów to aktualny jakiś w miarę Sub-Edit, ale i instalowanie
innych kodeków nie zmienia nic. DirectX, zmieniłem nawet system z Win98SE na
Win2000Pro i jedyne co zauważyłem, to to, że nie podniosłem go za pierwszym
razem (więc problem gdzieś jednak jest), bo w trakcie pierwszej próby
instalacji się wysypał. Ale za drugim razem poszedł bez problemu. Zmieniałem
dosłownie wszystko w kompie (włącznie z procem i zasilaczem) oprócz dysku i
właśnie podejrzanej płyty. Dysk po kilkukrotnych formatach i skanowaniach
uważam za dobry...
Ktoś może miał takie jazdy? Co to może być? Czy rzeczywiście zdechła płyta
(nie ma żadnych spuchniętych kondensatorów a zestaw to: ASUS P3N (nie
dokładnie ale jakoś podobnie się zwie - slot1), Cel1000, 256DIMM, HDD 40GB
Samsung, GF2mx400.

adam