wew. tuner TV/FM - pomozcie w wyborze

Autor: jancio wodnik <gunter_at_gex.de>
Data: Tue 12 Oct 2004 - 21:40:22 MET DST

 Postanowilem ze kupuje tuner TV FM.

Wymagania - ma zapewniac jak najlepsza jakosc obrazu - najlepiej zebym nie
widzial roznicy pomiedzy jakoscia obrazu na zwyklym telewizorze a na kompie
(monitor LCD Sony HS-74PS Ultra Bright). Nie bede do tej karty podlaczal
zadnych kamer ani nic takiego. No moze DVD - ale niekoniecznie. Priorytetem
jest tu jakosc wyswietlanego obrazu - nic wiecej. No i oczywiscie musi miec
mozliwosc podlaczenia zwyklego kabla antenowego - takiego jak do telewizora
(ale to pewnie standard). Dobrze tez zeby bylo w miare proste oprogramowanie
i mozliwosc przypisania poszczegolnych stacji tv do poszczegolnych kanalow -
tak jak w normalnym tv.

Nie jestem ograniczony cenowo. Stac mnie na wydatek do 500 zl, czyli chyba
moge sobie pozwolic na prawie kazda karte dostepna obecnie na rynku.

A co sadzicie o zewnetrznych tunerach - sa one lepsze od wewnetrznych -
jakie sa roznice ?

Myslalem o:
1) Leadtek WinFast DV2000 z IEEE-1394
czym on sie rozni od TV2000 ?
2) Pinnacle Systems Studio PCTV PRO
3) AverTV Studio 303 Nicam Stereo FM
4) PixelView PlayTV Pro RC/FM NICAM ULTRA

Co sadzicie - ktora byscie wzieli, jesli chodzi o jakosc wyswietlanego
obrazu ? najbardziej jestem w sumie napalony na tego Leadteka, ale Pinnacle
tez wyglada zachecajaco. Nie patrzcie na ceny - stac mnie na kazdy z tunerow
tv fm dostepnych w komputroniku.

PS: A co to jest tuner sat ? - jak sie to podlacza - do anteny sat ? Tu
macie przyklad o co mi chodzi - http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=842
W sumie nad tym tez sie zastanawiam.

Jeszcze jedno - znacie adres jakiegos forum zajmujacego sie ta tematyka,
gdzie moglbym sie jeszcze zgloscic z pytaniem.