Re: Artefakty pełnoekranowe - FX5200

Autor: Jaroslaw Puchala <yarwax_at_yarwax.no-ip.orgx>
Data: Tue 12 Oct 2004 - 12:40:51 MET DST

Użytkownik "Lgg" <spamboxWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:2bcd.0000012d.416baede@newsgate.onet.pl...
> Witam

Witam!

> Od pewnego czasu mam problem z kartą graficzną. Objawia się w dość
> nieprzyjemny sposób:
>
> http://spambox.republika.pl/gfx/j1.jpg
> http://spambox.republika.pl/gfx/j2.jpg
> http://spambox.republika.pl/gfx/j3.jpg
> http://spambox.republika.pl/gfx/j4.jpg
> http://spambox.republika.pl/gfx/j5.jpg
> http://spambox.republika.pl/gfx/j6.jpg

Ładne artefakty ;)

> Taki efekt uzyskuje po uruchomieniu jakiejś gry 3D. Przez pewien czas
> wszystko
> działa dobrze, a po chwili, w zależności od aplikacji obraz się psuje:
> - c&c generals - efekt prawie natychmiastowy, jeszcze w trakcie
> wczytywania
> ekranu tytułowego, jeżeli się nie popsuje w tym momencie to 10 minut
> grania
> załatwia sprawę
> - sims2 - psuje się po ok 30min grania
> - panzers phase one - kilka godzin grania
> - doom3 - nigdy

No tak w sumie u mnie w doom3 też nie było artefaktów przy zbyt duzym
podkręceniu grafy a w innych np. ut2004 już były. Dziwne.

> Komputer się nie zawiesza, mogę w tym stanie grać. Jednak w tym stanie
> ilość fps'ów jest mniejsza. Co ciekawe po wyjściu z gry i uruchomieniu
> dowolnej innej (3d) efekt pozostaje, niezależnie czy w danej aplikacji
> obraz się psuł.
> W tym czasie aplikacje/gry 2D działają bez najmniejszych problemów.
> Po restarcie komputera wszystko wraca do punktu wyjścia.
>
> Mam nadzięję iż znajdzie się osoba, która miała podobny efekt, dzięki
> czemu
> uda mi się ustalić wspólny mianownik dla tego problemu.

Mi to wygląda na przegrzewająca się pamięć na karcie graficznej, podkręcasz
ją? No bo jeśli sterowniki nie mają wpływu to raczej coś się przegrzewa,
skoro występują po jakimś czasie od włączenia gry. Jeśli to nie to to może
być uwalona karta graf.

Pozdrawiam,
Jaroslaw Puchala