Re: przegrzewanie kompa

Autor: bartosz skowron <xterrorx_at_SPAM-OFF.o2.pl>
Data: Sun 10 Oct 2004 - 22:46:54 MET DST

Dnia Sun, 10 Oct 2004 18:40:07 +0200, Blesso napisał(a):

> 50stopni C to znowu nie taka koszmarna temperatura
> obciazenie procka tez nie powinno powodowac az "takich" efektow
> robak w systemie rowniez nie spowoduje niebieskiego ekranu

Dziś miałem troche niebieskich ekranów na zerowym obciążeniu procka.
Wywalało IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL; STOP: 0x0000000A
Ale z tym poradziłem sobie wywalając WinRoute i sterowniki od modemu.
Problem jednak pozostał. Może sprobuję jeszcze raz przeciążyć system i
spisać jakieś informację z niebieskiego ekranu (wyłączyłem opcje
automatycznego resetu)...

> Wg mnie pamiec RAM ( sprawdz memtestem86)

Zrobiłem 6-7 testów. Zero błędów. Każdy test składał się z 7 podtestów. Nie
wiem czy dobrze robiłem, ale tak było :)

> kiepsko zamontowany radiator na grafie ( ale w tym przypadku nie "pipczyl
> by" komp)

Ja go nie montowałem. Radiator był zamontowany na stałe.

> radiatory na mostakch

Dla mnie sprawa chłodzenia nie jest taka do końca pewna...Użycie procesora
rośnie do ~50% w ciągu 1-2s od momentu włączenia filmu. Niemożliwe, żeby w
takim tempie temperatura, aż tak bardzo wzrosła. Zresztą FanSpeed wzrost
temperatury notuje stopniowo i osiąga ona okolice 50stC dopiero po ok.
minucie.

> zbyt slabe napiecia w trakcie "ciezszej pracy kompa"
> wlacz jakis podglad U i zapodaj np 3Dmarka 2001( albo wlacz muze z CD,do
> tego jakis wygaszacz 3D,do tego gierka w tle)

Ściągam 3Dmarka, ale strasznie kiepski transfer mam więc po teście wypowiem
się.

PS. Zachowanie to samo z SP2 i bez. Użyte kodeki to najnowszy ffdshow.
Testowałem też na wersji stable (ostatnia z 2002) i to samo.

Może ffdshow się gryzie?

Bo co do gry to jeszcze "potrafię" to zrozumieć. Wszak wiatraka na karcie
nie ma, a i karta nie jest przeznaczona do gier. Tylko nie chcę testować
róznych kodeków, bo AFAIR to jest problem z całkowitym ich usunięciem z
systemu później. Jutro podłącze na próbę jakiegoś radka i zobaczę czy
problem będzie ten sam. Obawiam się jednak, że tak...