Re: Dysk do zewnętrznej kieszeni - co wybrać?

Autor: silentboy <silentboy_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sun 10 Oct 2004 - 19:49:23 MET DST

Doklejam resztę posta... Nie wiem dlaczego, ale ciągle mi go ucina :/

> Transfery - ciągły odczyt sprawdzany z poziomu linuxa - do 22-23 MB/s,
> SiSoft sandra - parametr DriveIndex na poziomie 15MB/s z tym, że dysk
> nie był pusty.

Całkiem przyzwoicie. No i brak dodatkowego zasilania. Coraz bardziej jestem
przekonany do tego rozwiązania. Tym bardziej, że gdzieś natknąłem się na
informację, że Caviar External to zwykły dysk zintegrowany z obudową... Całość
raczej mało odporna.

> Podeślij link do kieszeni Caviara, warto sobie zadać pytanie jak liczą
> średni czas bezawaryjnej pracy! W przypadku dysku w notebooku pracuje on
> praktycznie kilka, kilkanaście godzin na dobe. W kieszeni odpowiednio
> mniej, inna jest także *charakterystyka* pracy takiego dysku!

http://sklep.komputronik.pl/pliki//h/hdwdxu1200bbrne/hdwdxu1200bbrne.pdf (na
stronach producenta nie mogłem znaleźć ulotki do tego modelu... widocznie są
już nowsze). Dane o MTBF również na stronie tego sklepu...

> Inną sprawą jest fakt, że dyski 3.5" są generalnie szybsze, nie mam
> przed sobą tabel porównawczych, ale z tym faktem się chyba zgodzicie.
> (Choć ostatnio czytałem o dyskach 2.5" 10.000 rpm :) )

Zdecydowanie :) Wpadłem na to już po wysłaniu posta. W Caviar External mamy
7200 rpm, natomiast w Fujitsu mamy 5400 rpm lub nawet 4500 rpm.

> Zastanów się czy aż tak bardzo potrzebujesz tej pojemności, może teraz
> wystarczy Ci 40-60 GB, a za rok, w tej samej cenie kupisz sobie 120 2.5"
> ? Dla mnie jedną z ważniejszych rzeczy była właśnie wygoda, a nie
> ganianie z kablam, zasilaczami etc.

Muszę to jeszcze przemyśleć. Bardzo zależy mi na pojemności, bo to ma być
zakup na dłuższy czas. Natomiast bezpieczeństwo danych i sama nieawaryjność
sprzętu też jest istotna.
Dzięki za rady...

--
Pozdrawiam,