Re: Dysk do zewnętrznej kieszeni - co wybrać?

Autor: silentboy <silentboy_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sat 09 Oct 2004 - 19:42:17 MET DST

Rafał Łukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):

> Odpornośc to jedno, drugie to uniwersalność. Nie sprawdzałem
> specyfikacji tych hybryd, wg. mnie przydatne jest to, by dysk ew. można
> było później wsadzić do laptopa. Nie wykluczone jednak, że producent
> dokonuje drobnej zmiany i z dyskiem już nic nie zrobisz.. Nie wiem.

Na takiej uniwersalności mi nie zależy. Po prostu potrzebny mi dysk na USB. W
miarę możliwości pojemny i trwały...

> [...]
> 40GB/5400rpm, jak pisalem, za ok 450zl brutto, podmienilem dyski i mam
> szybszego laptopa i rewelacyjna kieszen do przenoszenia danych, dość
> szybką do tego.

> Laptopy też są poddawane podobnym drganiom, więc tworzenie osobnej linii
> produkcyjnej do bądź co bądź małego rynku, nie jest rozsądne i wydaje mi
> się, że niepotrzebne. Przekonany jestem, że są to klasyczne dyski 2.5 +
> obudowa i ew. jakieś zabezpieczenie uniemożliwiające przeniesienie dysku
> do laptopa/innej kieszeni.... Zaznaczam - ZGADUJE!

Rzeczywiście z obudowy nie wyjmiemy takiego dysku... No i chyba nie są to 2,5"
lecz 3,5". Waga nieco odstrasza, bo ok. 1,9kg i do tego zewnętrzny zasilacz. Z
pewnością 2,5" daje dużo większą swobodę :)
BTW jak się sprawuje ta obudowa z fotek (zdaje się, że to Canyon)? Zewnętrzne
zasilanie nie jest wymagane?
Mógłbyś podesłać wyniki jakiegoś testu wydajności? Chciałbym wiedzieć na jaki
realny transfer mogę liczyć w przypadku tej obudowy i dysku Fujitsu...

> Gwoli formalności, przeszedłem etap z kieszenią 3.5", odechciało mi się
> po kilku tygodniach podłączania kabli i noszenia kobyły :)

3,5" obudowa faktycznie nie jest mała. Zastanawia mnie też jedno. MTBF dla 2,
5" Fujitsu wynosi 300 000h, natomiast dla Caviar External 750 000h. Skąd takie
różnice? Muszę przyznać, że mnie to zaskoczyło. Tak samo jak wydajność dysków
zewnętrznych w porównaniu z dyskiem 2,5" w kieszeni. Caviary wypadły znacznie
lepiej...

Może na grupie jest jakiś posiadacz zewnętrznego dysku? Prosiłbym o opinie
dotyczące użytkowania takiego sprzętu (awaryjność, wydajność, itp.)
Ciężko jest podjąć decyzję, gdy zależy mi na stosunkowo dużej pojemności i
umiarkowanej cenie. To się niestety wyklucza :(

Z góry dzięki za wszelkie sugestie...

--
Pozdrawiam,
silentboy