Re: Dysk do zewnętrznej kieszeni - co wybrać?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 09 Oct 2004 - 18:49:20 MET DST

silentboy wrote:

[...]

> Zastanawiam się jednak jeszcze czy nie lepiej będzie zakupić zewnętrzny dysk
> twardy, np. z serii Caviar External... Bo w dobrej cenie można znaleźć nawet
> 120 GB (porównywalne z Fujitsu 2,5" 60GB + kieszeń 2,5" USB 2.0).
> Jak będzie lepiej?

Odpornośc to jedno, drugie to uniwersalność. Nie sprawdzałem
specyfikacji tych hybryd, wg. mnie przydatne jest to, by dysk ew. można
było później wsadzić do laptopa. Nie wykluczone jednak, że producent
dokonuje drobnej zmiany i z dyskiem już nic nie zrobisz.. Nie wiem.

Ja jestem przekonany do rozwiązań bardziej otwartych, w swoim
kilkuletnim laptopku miałem 20GB/4200rpm, kupilem kieszeń z dyskiem 2.5"
40GB/5400rpm, jak pisalem, za ok 450zl brutto, podmienilem dyski i mam
szybszego laptopa i rewelacyjna kieszen do przenoszenia danych, dość
szybką do tego.

> Na stronach producenta nie mogę doszukać się informacji o ich odporności na
> wstrząsy itp. To są zwykłe dyski zintegrowane z obudową czy może modele o
> zwiększonej odporności?

Laptopy też są poddawane podobnym drganiom, więc tworzenie osobnej linii
produkcyjnej do bądź co bądź małego rynku, nie jest rozsądne i wydaje mi
się, że niepotrzebne. Przekonany jestem, że są to klasyczne dyski 2.5 +
obudowa i ew. jakieś zabezpieczenie uniemożliwiające przeniesienie dysku
do laptopa/innej kieszeni.... Zaznaczam - ZGADUJE!

Gwoli formalności, przeszedłem etap z kieszenią 3.5", odechciało mi się
po kilku tygodniach podłączania kabli i noszenia kobyły :)

pozdrawiam

--
Rafał Łukawski
http://www.lukawski.pl/